Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

E-sklepy: Jak się przygotować na dynamicznie rosnący ruch internetowy?

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 26-04-2017, 16:32
Zgodnie z raportem przygotowanym przez Neustar na grupie 300 administratorów mniejszych serwisów e-commerce, na wzrost ruchu o 100% przygotowanych jest 55% ankietowanych, na trzykrotny skok już zaledwie 27%, zaś z przyrostem liczby odwiedzin o 300% poradzi sobie już tylko 7% badanych. Wzrost zainteresowania ofertą oraz rosnące w górę słupki zysków to wymarzony scenariusz, jednak bez właściwego przygotowania na dynamiczny wzrost skali biznesu, sukces może okazać się bardzo „niebezpieczny”.
E-sklepy: Jak się przygotować na dynamicznie rosnący ruch internetowy?
Fot. shutterstock

- Szczyty internetowego ruchu bardzo ciężko przewidzieć. Owszem, można prognozować wzrost odwiedzin, np. w okresach przedświątecznej gorączki zakupowej, kiedy to zgodnie z naszymi statystykami przybywa ich nawet o 300%, jednak nie oznacza to wcale, że jest to jedyny okres wzmożonego ruchu na witrynie. Wiele zależy od działań marketingowych, planów właścicieli platform e-commerce oraz dynamiki działań biznesowych, w wyniku których pewnego dnia możemy mieć do czynienia z prawdziwym „oblężeniem” liczonym nawet w setkach tysięcy unikalnych użytkowników platformy miesięcznie - tłumaczy Rafał Kuśmider z dhosting.pl.

Straty spowodowane czasową niedostępnością strony z powodu zbyt dużej liczby odwiedzin zwykle bywają dotkliwe. Wszystko zależy tutaj oczywiście od poziomu obrotów, jednak najlepsze wyobrażenie kosztów awarii dają przykłady retailowych „gigantów” – jak przyznaje Amazon, już 100 milisekund przestoju może kosztować go 1% dziennej wartości sprzedaży, zaś zdaniem Google każde dodatkowe pół sekundy czasu wczytywania poszukiwanej strony powoduje na niej spadek ruchu o 20%. Klienci, zwykle mając do wyboru mnóstwo alternatyw zwyczajnie nie zamierzają czekać.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

O zmianie formy utrzymania e-sklepu w cyberprzestrzeni warto pomyśleć już w momencie, gdy zauważymy rosnącą liczbę odwiedzin na portalu. Jest to możliwe do stwierdzenia, o ile panel zarządzania serwisem WWW po stronie dostawcy hostingu jest wyposażony w narzędzie do monitorowania ruchu. Jeżeli nie mamy do niego dostępu, alternatywą może być sprawdzenie wyników odwiedzin strony na portalach takich jak SimilarWeb.com czy Compete.com, choć oczywiście w tym wypadku wskazania mogą nieco odbiegać od stanu faktycznego.

- Przedsiębiorcy swoją przygodę z branżą e-commerce zaczynają zazwyczaj od hostingu współdzielonego. Jego główna zaleta to niska cena, jednak wadą jest dzielenie zasobów z innymi użytkownikami, przez co ruch generowany przez jednego z nich ma wpływ na poprawność działania stron należących do pozostałych klientów. Gdy więc platforma zaczyna osiągać marketingowy sukces, jest tylko kwestią czasu, kiedy zacznie zwalniać lub nawet całkowicie przestanie odpowiadać. Warto więc już nieco wcześniej rozważyć opcje ulokowania jej w innym miejscu – dodaje Rafał Kuśmider.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!