Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu
Handel

E-sklepy przed świętami: Transakcje bezgotówkowe i przesyłki kurierskie

Ostatni miesiąc roku jest zarazem najlepszym dla branży e-commerce. Według danych z platformy Shoper, praktycznie każdego dnia grudnia e-sklepy notują wyższą sprzedaż niż średnia z ostatniego półrocza. Wyjątki stanowią soboty – dzień tygodnia, w którym zazwyczaj sklepy internetowe odwiedza mniej osób.

E-sklepy przed świętami: Transakcje bezgotówkowe i przesyłki kurierskie
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 21-12-2016, 13:12

Pierwsze dni grudnia to moment kupowania prezentów na Mikołajki, a po nich niemal z każdym dniem liczba transakcji i przychodów sklepów rośnie, by osiągnąć kulminację w trzecim tygodniu grudnia. Najlepsze dni sprzedaży w e-sklepach korzystających z oprogramowania Shoper to 12 i 13 grudnia – przypada na nie największy ruch oraz niemal dwa razy większa liczba transakcji oraz dwa razy większe przychody niż średnia z ostatniego półrocza. 

Klienci e-sklepów zdają sobie sprawę z ryzyka, które ponoszą, przekładając zakup na późniejsze dni. Dlatego rzutem na taśmę wybierają najczęściej kuriera, bo to teoretycznie najszybsza forma dostawy i dlatego – z poczucia bezpieczeństwa – najchętniej wybierana w tygodniu świątecznym. 

Według danych z platformy Shoper, na początku grudnia na dostarczenie paczki przez kuriera decydowało się 43 proc. kupujących, a 22 proc. z nich zamawiało dostawę listem poleconym. Spośród konsumentów robiący zakupy 19 grudnia już ponad połowa (51 proc.) wybrała kuriera, a jedynie 16 proc. list polecony.

E-konsumenci biorą również pod uwagę czas zaksięgowania płatności i z tego względu, przy okazji zakupów świątecznych, wybierają najczęściej szybkie transakcje bezgotówkowe, bo te gwarantują błyskawiczne księgowanie wpłaty na koncie sklepu i szybciej uruchamiają proces wysyłki zamówienia. Przez cały grudzień szybkie płatności mają zdecydowaną przewagę zarówno nad przelewami bankowymi, jak i opłatami za pobraniem, a 19 grudnia te wskaźniki wyglądają – odpowiednio dla poszczególnych metod płatności – 37 proc., 26 proc., i 27 proc. Drugim najlepszym momentem grudnia jest ostatni tydzień przed Świętami. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    e-zakupy RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    Shoper RSS ALERT    /    zakupy przedświąteczne RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Artmetic 2016-12-26 18:28:49
    Ecommerce, serwisy internetowe: artmetic.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.227.117
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!