E-sklepy rezygnują z folii i wypełniaczy
Nie potrzeba ustaw i dyrektyw. E-sklepy same rezygnują z folii i wypełniaczy. Robią tak już Reserved, Mohito, Lidl, Frisco i Carrefour. Właśnie dołącza do nich Zalando – dowiedziała się „Rzeczpospolita".

W poniedziałek Zalando, największy w Europie e-sprzedawca odzieży, ogłasza nowy projekt. – Prowadzimy proces zamiany plastikowych toreb, w których dostarczane są kosmetyki, na papierowe – mówi Uwe Streiber odpowiedzialny za opakowania w Zalando SE. – Zmiany te zmniejszą zużycie tworzyw sztucznych nienadających się do recyklingu o 626 ton w porównaniu z 2018 r. – dodaje. Spółka do 2020 r. zobowiązuje się do całkowitej wymiany materiałów opakowaniowych na ekologiczne, w 100 proc. z recyklingu.
Na podobne zmiany zdecydowały się już inne firmy. – W dostawach e-commerce marek Reserved i Mohito wykorzystujemy tylko opakowania z makulatury. Dzięki wprowadzeniu kartonów ekologicznych mogliśmy wyeliminować wykorzystanie folii zewnętrznej – mówi Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP. – Nasze kartony mają dwie ścieżki zamknięcia, mogą być powtórnie wykorzystane np. do zwrotu – dodaje.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Więcej w Rzeczpospolitej.
