• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

E-sklepy spożywcze najszybciej rosnącą kategorią e-commerce

W ubiegłym roku na zakupy w internecie wydaliśmy 17,5 mld zł, w tym roku może to być nawet 21 mld zł. A są jeszcze bardziej optymistyczne dane - Forrester Research zakłada, że wartość e-handlu w Polsce wzrośnie w tym roku o 24 proc., co da nam pozycję lidera wzrostów w Europie. To dużo, ale i tak mniej niż w ubiegłym roku, gdy rynek e-zakupów wzrósł aż o 33,5 proc. - czytamy w "Gazecie Wyborczej".
  • Autor: Gazeta Wyborcza
  • Data: 26-11-2012, 08:21
E-sklepy spożywcze najszybciej rosnącą kategorią e-commerce
Polski rynek e-handlu przeżywa rozkwit

Polski rynek e-handlu przeżywa rozkwit - choć zakupy przez internet stanowią tylko 3,1 proc. całkowitej sprzedaży w polskich sklepach, to branża rozwija się dynamicznie. Najszybciej rosnącą kategorią są e-sklepy spożywcze - obecnie w polskim internecie jest ich ponad 300. Według raportu Euromonitor International na zakupy w nich przeznaczymy w tym roku 450 mln zł, jednak prognozy Internet Standard wskazują, że za pięć lat na art. spożywcze zamawiane online wydamy pięć razy więcej - pisze "GW".

Z rankingu Money.pl i "Gazety Wyborczej" wynika, że internetowe sklepy są coraz bardziej przyjazne dla klientów. Poprawiły się standardy wyszukiwania i porównywania produktów według różnych kategorii, a także informacja o ich dostępności. Z analizy Money.pl wynika, że w 60 proc. sklepów klient otrzymuje pełną informację o tym, czy i w jakim terminie dany produkt jest dostępny. Poprawił się też kontakt ze sklepem - klienci nie są już skazani na pisanie e-maili, coraz więcej sklepów ma własną infolinię, częściej pojawiają się też czaty i komunikatory. Choć jest i druga strona medalu - sklepy odpowiadają szybciej na e-maile klientów, jednak tylko co czwarty został przez nas oceniony pozytywnie - oprócz szybkości zawierał poprawną i wyczerpującą odpowiedź. Problemem jest też obowiązek czasochłonnej rejestracji w serwisie, bez której nie da się zrobić zakupów czy czasem nawet wyszukać interesujących nas produktów.

Dane dotyczące e-handlu sa optymistyczne, jednak polski rynek dopiero się rozwija. W listopadzie swoje e-sklepy w Polsce otworzyły należące do niemieckiej Grupy Metro sieci elektroniczne Media Markt i Saturn, na początku przyszłego roku swój sklep w internecie otworzy Reserved należący do polskiej spółki LPP.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!