Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

eBay pracuje nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji

Amerykańska platforma sprzedażowa eBay w komunikacie wynikowym za I kwartał poinformowała m.in. o pracach nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji. Na stanowisko głównego naukowca ds. AI firma powołała Jana Pedersena, wcześniej specjalistę ds. analizy danych w Twitterze, który z całym zespołem będzie opracowywał kolejne narzędzia z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań.

eBay pracuje nad rozwiązaniami z zakresu sztucznej inteligencji
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 27-04-2018, 10:48

Zastosowanie sztucznej inteligencji w e-commerce jest bardzo szerokie. Można powiedzieć, że w handlu, nie tylko internetowym, kluczem jest identyfikacja intencji i zachowań zakupowych konsumentów. Niezależnie od kanału, zrozumienie, czego chcą klienci jest niezbędne do zapewnienia prawdziwie osobistego, kontekstowego doświadczenia zakupowego. 

Jednym z najważniejszych obszarów sztucznej inteligencji jest tzw. uczenie maszynowe czy rozszerzona rzeczywistość. Rozwiązania te bazują na algorytmach i wykorzystywane są w handlu internetowym na wiele sposobów takich jak m.in. wirtualni asystenci, systemy rekomendacji produktów, dostosowanie wyników wyszukiwania czy prognozowanie cen.
Sztuka personalizacji

- W eBay staramy się skupiać przede wszystkim na doświadczeniu zakupowym klientów. W ostatnim czasie wprowadziliśmy nowe funkcje, które sprawiły, że zakupy stały się jeszcze bardziej spersonalizowane i intuicyjne. W 2016 roku udostępniliśmy (na razie w USA) funkcjonalność opartą na rozwiązaniach z zakresu sztucznej inteligencji, czyli tzw. „ShopBot”. To osobisty asystent zakupów na Facebook Messenger - mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną.

W październiku ubiegłego roku eBay przeprowadził eksperyment we współpracy z Saatchi Art, który miał na celu stworzenie podświadomego doświadczenia zakupowego. Było to pierwsze tego typu przedsięwzięcie na świecie. Badanie nazwane „Sztuka zakupów” towarzyszyło uruchomieniu odświeżonej wersji platformy, opartej na wykorzystaniu rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. Przy pomocy urządzeń elektroencefalograficznych rejestrowano aktywność mózgu uczestników, którzy zaproszeni zostali do obejrzenia specjalnej wystawy. Technologia ta może okazać się przyszłością dla e-commerce umożliwiając całkowitą personalizację zakupów.

Zastosowanie tzw. „rozszerzonej rzeczywistości” (ang. augmented reality – AR) w postaci aplikacji mobilnych nabiera bardzo szybkiego tempa. Niektóre aplikacje umożliwiają umieszczanie obiektów 3D (np. mebli) w celu sprawdzenia, jak może wyglądać w pomieszczeniu przez podgląd kamery na żywo. Zespół eBay Mobile zdecydował się wprowadzić w tym roku aplikację "Which box?" (WB). To narzędzie oparte na rozszerzonej rzeczywistości, która pozwala użytkownikom szybko określić, czy pudełko będzie pasować do produktu, który chcemy wysłać. Jest to pierwsza nowa funkcja Augmented Reality (AR) zintegrowana z aplikacją mobilną eBay Core na platformie Android. 

więcej informacji:

Ebay RSS ALERT    /    sztuczna inteligencja RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    e-handel RSS ALERT    /    e-sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Pikachu 2018-05-09 11:20:47
    Ciągły rozwój Amazona tylko potwierdza fakt, że dobrze już teraz wykorzystywać ten kanał sprzedaży w swoim biznesie. Ja już pół roku temu zdecydowałem się na współpracę z firma E-prom aby pomogła mi sprzedawać za pośrednictwem Amazonu na rynek niemieckojęzyczny

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.119.29
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!