Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC 2014: E-handel powinien być dźwignią gospodarki

Dynamicznie rosnący handel internetowy powinien wkrótce stać się dźwignią rozwojową polskiej gospodarki i poprawić jej konkurencyjność - mówili w piątek uczestnicy Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • Autor: PAP
  • Data: 09-05-2014, 15:02
EEC 2014: E-handel powinien być dźwignią gospodarki

Zakupy internetowe robi dziś 30 proc. Polaków, średnia unijna to 45 proc. W 2012 r. wartość światowego handlu elektronicznego przekroczyła bilion dolarów. Według ekspertów uczestniczących w piątkowym panelu pt. "E-commerce w gospodarce", handel elektroniczny, który w Polsce ma dzisiaj ok. 4 proc. udziału w handlu ogółem, wkrótce urośnie do ponad 10 proc.

Minister administracji i cyfryzacji Rafał Trzaskowski powiedział, że jeszcze niedawno, gdy był europarlamentarzystą, nie wszyscy byli zainteresowani tematyką handlu elektronicznego, ostatnio to się zmienia. "W momencie, kiedy szukamy niszy dla rozwoju, dla pobudzania gospodarki, kiedy Unia Europejska wychodzi z kryzysu, to jedno z miejsc, które skupia naszą uwagę, ponieważ może nadać impet całej gospodarce" - powiedział Trzaskowski.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Ocenił, że najważniejsze, by stworzyć przyjazne środowisko dla rozwoju gospodarki internetowej. Po pierwsze należy usuwać bariery prawne, infrastrukturalne i mentalnościowe; po drugie musi wzrosnąć zaufanie użytkowników internetu. 10 lat temu zakupy przez internet robiło tylko 5 proc. Polaków, dziś to już 30 proc. W tym samym czasie potroiła się liczba Polaków, którzy mają dostęp do internetu w domu.

"Handel w internecie rośnie u nas bardzo dynamicznie. Oczywiście nie jesteśmy w czołówce UE, ale dynamika jest olbrzymia i potencjał jest olbrzymi. E-handel w obrocie firm w ostatnich trzech latach wzrósł o 40 proc. To naprawdę dużo, ale nadal mamy sporo do nadrobienia" - podkreślił minister Trzaskowski i dodał, że według wskaźników dotyczących e-handlu Polska zajmuje w UE 20. miejsce. W Unii zakupy przez internet robi średnio 45 proc. obywateli.

"Szacuje się, że e-commerce jest motorem gospodarki internetowej w Polsce, osiągając poziom 93 mld zł, czyli 6 proc. PKB. Takie państwa czy Włochy są za nami" - wskazał Trzaskowski. Kluczem do wzrostu e-handlu - jak mówił minister - są umiejętności przedsiębiorców i zaufanie klientów. "Naszą rolą jest przede wszystkim usuwanie barier na poziomie krajowym, związanych z infrastrukturą i umiejętnościami, ale również regulacjami prawnymi" - wskazał. W ramach UE negocjowane jest rozporządzenie o ochronie danych osobowych, w którym ma zostać wyważona prywatność i swoboda rozwoju biznesu.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!