Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

EEC 2017: Innowacja w handlu to dużo więcej niż technologia

O wdrażaniu strategii omnichannel przez detalistów, zaspakajaniu potrzeby szybkości, wygody i elastyczności zakupów, nowych metodach płatności rozmawiali uczestnicy panelu Handel tradycyjny w dobie digitalizacji podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Jednym z wątków w dyskusji było stwierdzenie, że nowe technologie to tylko narzędzie do stworzenia więzi między klientem a detalistą. A tą należy tworzyć bez względu na kanał sprzedaży.

EEC 2017: Innowacja w handlu to dużo więcej niż technologia
fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 11-05-2017, 15:12

- Potrzeby dzisiejszego klienta można scharakteryzować trzema słowami: szybkość, wygoda i elastyczność. Sieci handlowe rozumieją te potrzeby i inwestują w różne technologie, które są w stanie uczynić proces zakupowy jak najatrakcyjniejszym. To wcale nie oznacza jednak odchodzenia od handlu stacjonarnego czy tradycyjnego, bo nadal wielu klientów ma potrzebę dotknięcia produktu, pójścia na zakupy. To jest raczej takie wykorzystanie technologii, by sklep stacjonarny mógł jak najlepiej sprofilować ofertę pod konkretne grupy klientów i ich potrzeby. W tym kontekście technologia i analiza danych dostarczanych przez różne urządzenia pozwala na stworzenie dobrego doświadczenia zakupowego, które przekłada się lepsze nawiązanie kontaktu z klientem - powiedziała Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji.

Na problem innowacji szerzej spojrzał Ralph Talmont, ekspert innowacji i kreatywności. 
- Dowolne rozwiązania technologiczne można wdrożyć. To tylko kwestia czasu i pieniędzy. Na innowacje trzeba jednak spojrzeć szerzej. Według mnie prawdziwa zmiana musi dokonać się na poziomie zarządzania pracownikami w firmach i przestawienia ich na tory poszukiwania nowych rowiązań i ciągłęgo uczenia się. Technologia powoduje bowiem, że te modele biznesowe, które sprawdzały się wczoraj w czasach galopującej zmiany mogą upaść z dnia na dzień. Dlatego ludzie pracujący w firmach muszą nauczyć się tworzyć strategie w oparciu o prognozy, a nie dane archiwalne. Trzeba będzie też dać pracownikom coraz niższego szczebla możliwość podejmowania decyzji w ich obszarach, bo klienci nie są skłonni czekać miesiącami aż ich potrzeby zakupowe czy oczekiwania zostaną spełnione. Klienci mają oczekiwania tu i teraz i szukają detalisty czy usługodawcy, które może je spełnić tu i teraz - powiedział Ralph Talmont, ekspert innowacji i kreatywności.

Do kwestii innowacji w płatnościach odniósł się Maciej Łukasik, dyrektor zarządzający sektorem ING Bank Śląski. - W Polsce mamy bardzo dobrą infrastrukturę, aby akceptować nowoczesne metody płatności zauważył Maciej Łukasik, dyrektor zarządzający sektorem ING Bank Śląski. - Jednak technologia to wierzchołek góry lodowej. Istotne są także przyzwyczajenia konsumentów. Wielu klientów nie wie zbyt wiele o płatnościach mobilnych, a przez to z nich nie korzysta. Jest też jednak duża grupa która co prawda wie o takiej możliwości, ale ma obawy związane z jej stosowaniem. Klienci traktują smartfon jako centrum rozrywki i komunikacji. Nie utożsamiają go z bezpiecznym narzędziem płatniczym. I tu jest ogromna rola banków, aby przekonać klientów, że jest to płatność tak samo bezpieczna jak kartą, bo żadne dane nie są przechowywane w pamięci telefonu, a pobierane z zabezpieczonej chmury tylko na czas płatności z organizacji kartowej czy banku. Aby przekonać klientów do tych płatności trzeba im zaoferować jakąś wartość dodaną, czyli np. połączenie z kartą rabatową czy lojalnościową, aby zechciał przerzucić się z dotychczasowej wygodniej formy płatności na jeszcze wygodniejszą - zauważył Maciej Łukasik.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel detaliczny RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    innowacje w handlu RSS ALERT    /    EEC 2017 RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.228.10.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!