Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

EEC 2017: W komunikacji z konsumentem ważny jest pomysł

Jak komunikować się z konsumentami w dobie digitalizacji i zmienności zachowań konsumenckich? - Trzeba rozprawić się z mitem zaangażowania konsumenta w życie marki. W komunikacji wraca stara dobra zasada, że najważniejszy jest pomysł - mówił Radosław Kaczmarek, partner agencji strategicznej Melting Pot, podczas sesji "Nowy konsument, nowa ekonamia", która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.

EEC 2017: W komunikacji z konsumentem ważny jest pomysł
Radosław Kaczmarek, Partner w agencji strategicznej Melting Pot. fot. PTWP

Radosław Kaczmarek podkreślił, że digital nie jest już nowością, ale raczej jednym z klasycznych kanałów komunikacji. – Wszystkie dostępne kanały komunikacji bardzo się przenikają. Jak komunikować się z młodym pokoleniem, nazywanym często Millenialsami, Pokoleniem Z, czy, ostatnio, Henrykami? Uważam, że każde pokolenie chce być wyróżnione i chce być inne od poprzednich. Kim są Millenialsi? Przedstawia się ich jako krnąbrną generację, która chce mieć wszystko "tu i teraz". Ta charakterystyka nie jest trafna. Na każdą grupę wpływa kultura i społeczeństwo, czyli to, co nas otacza. Ale jesteśmy przede wszystkim ludźmi. Uważam, że agencje wykreowały mylne przekonanie, że konsument chce być aktywnie zaangażowany w komunikację marki. Zauważam natomiast powrót do starej dobrej zasady – w komunikacji liczy się pomysł – mówił panelista.

Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego S.A.  zgodziła się z tezą, że digital to formuła na komunikację i dotarcie do klienta. – Bank jest firmą technologiczną, a pieniądze są zapisem cyfrowym. Cyfryzację wykorzystujemy jako sposób dotarcia do klienta, komunikacji. Wsłuchujemy się w jego oczekiwania. Wyzywaniem dla nas jako firmy jest natomiast organizacja procesów wewnętrznych. Nowe pokolenie oczekuje dostępności, personalizacji. My musimy być efektywni wewnątrz, to element funkcjonowania firmy. Trzeba przestawić kulturę korporacyjną, żeby być spójnym wewnątrz i na zewnątrz. Pokazać spójną twarz organizacji – mówiła przedstawicielka ING.

 – Cały czas jesteśmy aktywni w wielu kanałach, 30 proc. naszych klientów to Millenialsi, więc podążamy za nimi, komunikujemy w digitalu. Jednak 46 proc. naszych klientów to ludzie, którzy lubią przyjść do oddziału, w którym jest człowiek. Przekaz dla obu grup jest zawsze spójny - podkreśliła Joanna Erdman.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

EEC 2017 RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    konsument RSS ALERT    /    komunikacja marketingowa RSS ALERT    /    Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    Joanna Erdman RSS ALERT    /    ING Bank Śląski RSS ALERT    /    ING Bank RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.226.13
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!