Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC 2017: W komunikacji z konsumentem ważny jest pomysł

  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 11-05-2017, 15:20
Jak komunikować się z konsumentami w dobie digitalizacji i zmienności zachowań konsumenckich? - Trzeba rozprawić się z mitem zaangażowania konsumenta w życie marki. W komunikacji wraca stara dobra zasada, że najważniejszy jest pomysł - mówił Radosław Kaczmarek, partner agencji strategicznej Melting Pot, podczas sesji "Nowy konsument, nowa ekonamia", która odbyła się w ramach IX Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
EEC 2017: W komunikacji z konsumentem ważny jest pomysł
Radosław Kaczmarek, Partner w agencji strategicznej Melting Pot. fot. PTWP

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Radosław Kaczmarek podkreślił, że digital nie jest już nowością, ale raczej jednym z klasycznych kanałów komunikacji. – Wszystkie dostępne kanały komunikacji bardzo się przenikają. Jak komunikować się z młodym pokoleniem, nazywanym często Millenialsami, Pokoleniem Z, czy, ostatnio, Henrykami? Uważam, że każde pokolenie chce być wyróżnione i chce być inne od poprzednich. Kim są Millenialsi? Przedstawia się ich jako krnąbrną generację, która chce mieć wszystko "tu i teraz". Ta charakterystyka nie jest trafna. Na każdą grupę wpływa kultura i społeczeństwo, czyli to, co nas otacza. Ale jesteśmy przede wszystkim ludźmi. Uważam, że agencje wykreowały mylne przekonanie, że konsument chce być aktywnie zaangażowany w komunikację marki. Zauważam natomiast powrót do starej dobrej zasady – w komunikacji liczy się pomysł – mówił panelista.

Joanna Erdman, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego S.A.  zgodziła się z tezą, że digital to formuła na komunikację i dotarcie do klienta. – Bank jest firmą technologiczną, a pieniądze są zapisem cyfrowym. Cyfryzację wykorzystujemy jako sposób dotarcia do klienta, komunikacji. Wsłuchujemy się w jego oczekiwania. Wyzywaniem dla nas jako firmy jest natomiast organizacja procesów wewnętrznych. Nowe pokolenie oczekuje dostępności, personalizacji. My musimy być efektywni wewnątrz, to element funkcjonowania firmy. Trzeba przestawić kulturę korporacyjną, żeby być spójnym wewnątrz i na zewnątrz. Pokazać spójną twarz organizacji – mówiła przedstawicielka ING.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!