• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

EEC 2018: Na razie nie widać negatywnych skutków zakazu handlu w niedziele

Zakupy są realizowane w inne dni tygodnia, więc nNa razie nie widać negatywnych skutków zakazu handlu w niedziele – oceniali uczestnicy debaty ,,Rewolucja w handlu", który odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 22-05-2018, 12:30
EEC 2018:  Na razie nie widać negatywnych skutków zakazu handlu w niedziele
fot. materiały prasowe PTWP

- Obawialiśmy się tego, co się stanie w związku z wprowadzeniem zakazu handlu w niedziele. Jednak, z danych za marzec i kwiecień wynika, że nie jest tak źle. Niedziele to oczywiście znaczące spadki odwiedzalności, szczególnie w galeriach, w których nie ma bogatej oferty rozrywkowej, ale bardzo nadrabiają to wzrosty w dni okołoniedzielne, czyli w piątek, sobotę i szczególnie w poniedziałek. Wydaje mi się, że jest to związane szczególnie z tymi galeriami, które mają bardzo dobrą ofertę spożywczą – mówił Czesław Jasiewicz, Head of Retail Operations w EPP.

- Podsumowując marzec możemy powiedzieć, że jesteśmy w typowym trendzie bocznym, to znaczy nie było wzrostu odwiedzalności ale też nie nastąpił spadek - dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Podobnego zdania był Zbigniew Płuciennik, prezes On Demand Sp. z o.o., właściciela portalu Szopi.pl.

- Nasze działanie w niehandlowe niedziele są ograniczone – my dostarczamy zakupy ze sklepów stacjonarnych, które są otwarte w te niedziele, np. ze sklepów przy stacjach czy osiedlowych, więc nasza oferta niedzielna jest mniejsza. Zauważyliśmy, że ruch w niedziele niehandlowe i ilość towarów, które dostarczamy zmniejszyły się. Natomiast widzimy kompensację tych zakupów w piątek, sobotę i poniedziałek. Tak więc nie odczuliśmy negatywnie zakazu handlu w niedziele – mówił Zbigniew Płuciennik.

Marcin Dobek, współzałożyciel i dyrektor operacyjny Pricing Tags oraz współzałożyciel i członek rady nadzorczej, TakeTask zauważył, że zakaz handlu w niedziele ma mniejszy wpływ na sieci spożywcze, natomiast wpływa na sklepy z narzędziami i produktami do wykańczania wnętrz (DIY).

- Zamknięcie sklepów w niedziele ma mniejszy wpływ dla grocery, ale większy dla DIY. Większość z nas robiła zakupy w tych sklepach w soboty i niedziele. Teraz, kiedy niedziele są wyłączone, widać duże zatłoczenie w sklepach w soboty - mówił.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Jerzy B 2018-05-23 11:01:11

    U kogo nie widac efektu u tego nie widac:(. U nas - w restaracjach- widza i to znacznie. Nikt nie zje w piatek czy srode na zapas .... Mamy widoczne i konkretne spadki sprzedazy - restauracja mimo ,iz otwarta w centrum handlowym bez dodatkowcyh generatorow w postaci sklepow itp= niestety to nie to samo. Licze na szybkei wycofanie sie z tego szkodliwego przepisu przez nowa władze. Tymczasem liczmy straty

    Odpowiedz
  • Cezary 2018-05-25 12:59:18

    Te uwagi bonzów tylko potwierdzają, że na ustawie, wbrew temu co pletli jej autorzy nie zyskują jakoś bardzo drobni polscy przedsiębiorcy.

    Odpowiedz
  • 66666 2018-05-25 22:43:32

    zależy co to znaczy. Jest mniejszy obrót, zysk, i nie można kupować. Kwiecień 2018 całkiem kuriozalny

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!