• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

EEC 2018: Zarzadzanie informacją… dźwignią handlu (relacja z debaty)

Technologia będzie odgrywała coraz większą rolę nie tylko w relacjach sprzedawców z klientami, ale i w zarządzaniu całą firmą. Detaliści muszą odpowiednio i całościowo planować i funkcjonować we wszystkich kanałach, niezależnie od tego, czy ostateczna sprzedaż odbywa się w sklepie czy w internecie, bo mają do czynienia z tym samym klientem – to główne wnioski z debaty ,,Zarządzanie informacją… dźwignią handlu”, która odbyła się podczas X Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 21-05-2018, 08:09
EEC 2018: Zarzadzanie informacją… dźwignią handlu (relacja z debaty)
fot. materiały prasowe PTWP

Wciąż 90 proc. sprzedaży detalicznej na świecie odbywa się w sklepach tradycyjnych, ale walka o kanały cyfrowe przybiera na sile.  Co czeka handel detaliczny w przyszłości? -  zastanawiali się paneliści.

- Konkurencja jest bardzo duża, bo ciągle pojawiają się technologiczne nowinki.  Detaliści nie mają łatwo - nie ma bowiem utartych schematów i jednoznacznych wzorców, tzw. benchmarków, do których można się odnieść i które bezwzględnie zadziałają. Digital jest hiperkonkurencyjny, a każdy z graczy szuka rozwiązań które będą najlepiej do niego dopasowane. W kanale online walka o klienta jest niezwykle widoczna. Mamy m.in. fenomen Instagrama, gdzie influencerzy niemal natychmiast dyktują trendy. To właśnie w cyfrowym kanale dokona się rewolucja i walka o przyszłość handlu. Najszybciej rosnące na świecie spółki to firmy z sektora e-commerce.  Retail dzisiaj to już nie specyfika branży czy kategorii, ale pewna umiejętność. Klienci chcą coś kupić, a retail, także poprzez digital, umożliwia sprzedaż. Ci, którzy zostali w tyle, nie mogą przespać kolejnej rewolucji – mówił Olgierd Cygan, partner, lider, Deloitte Digital CE.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Banki wdrożyły strategię omnichannel wcześniej niż handel i mogą podzielić się swoimi doświadczeniem. Potwierdził to Andrzej Gliński, członek zarządu Banku Millennium. – Pracujemy w omnichannel już parę lat, czerpiemy ze startupów, jesteśmy swoistą platformą dostarczania kontaktów do klientów. Dla nas omnichannel jest oczywisty. Wszystko, co robimy zakłada w sobie, że klient może rozpocząć kupowanie w dowolnym z kanałów sprzedaży, przejść przez nie dowolną liczbę razy i uzyska zawsze taką samą informację,  dostanie ten sam produkt. Byliśmy zaskoczeni, gdy okazało się, że nie jest to rynkową praktyką. Wielu retailerów ma inną ofertę w internecie, a inną w sklepie. Punkt wyjścia to zintegrowanie sprzedaży. W handlu wciąż funkcjonują odrębne targety dla kanału offline i online – to jest wyzwanie dla sprzedawców. Klient ma styczność z marką i trzeba to jak najlepiej wykorzystać, komunikacja produktowa musi być spójna – podkreślił panelista.

Zdaniem Artura Czajki, Business Development Managera w IQS, jedną z bolączek handlu jest właśnie brak integracji poszczególnych kanałów sprzedaży. – Trzeba to zrobić, stworzyć jedną spójną platformę, by skutecznie wspierać produkt i markę. Granica między online a offline będzie się zacierać, kanały będą się przenikać - zamawiamy online, odbieramy w sklepach stacjonarnych  - wskazywał uczestnik debaty.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!