Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

EEC 2021: Handel i konsument w nowej rzeczywistości

  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 19-08-2021, 11:51
Handel stoi przed wyzwaniem wymyślenia siebie na nowo: w nowych lokalizacjach lub bez nich - w świecie online, w zrównoważonej formule eko lub recommerce, przy pomocy zaawansowanych technologii, które uczynią z zakupów doświadczenie „disneylandu” - o możliwych scenariuszach rozwoju rynku handlowego w tym zmianach na rynku e-commerce i związanych z nimi nowych postawach konsumentów, będziemy rozmawiać na EEC 2021.
EEC 2021: Handel i konsument w nowej rzeczywistości
fot. shutterstock

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

EEC 2021: Gdzie jest konsument?

- Według badania McKinsey&Company w szczytowym momencie lockdownu w Polsce 3,6 mln nowych użytkowników zaczęło korzystać z usług online. Liczba użytkowników kupujących żywność przez internet podwoiła się, a pandemia zachęciła 76 proc. konsumentów do ściągania i używania mobilnych aplikacji zakupowych detalistów – wskazuje Olga Sztuba z Google.
A Sebastian Siemiątkowski, CEO aplikacji Klarna zapytany czy da się dzisiaj jeszcze prowadzić biznes w wersji jedynie stacjonarnej, stwierdził, że pewnie się da, ale jest to znacznie bardziej wymagające niż jeszcze półtora roku temu.

- W związku z Covid-19 wielu sprzedawców, którzy wcześniej sprzedawali produkty w swoich sklepach zaczęło sprzedawać je w ramach prezentacji online i transmisji na żywo. Na ogromną skalę ta forma rozwinęła się w Chinach, ale działa także na naszym rynku. W ten sposób sprzedawane są ubrania, biżuteria, kosmetyki, a nawet samochody i mieszkania – mówi dr Dorota Bachman, doradca zarządów i rad nadzorczych w zakresie cyfryzacji i rozwoju e-commerce, dyrektor zarządzająca Asteria Holding, współzałożycielka Fundacji Kobiety e-biznesu. Coraz więcej firm wkracza do świata online przez social media, bo to jedna z krótszych i najmniej skomplikowanych ścieżek zakupowych, dających też możliwości optymalnej ekspozycji marki.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!