Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

#EEC: Logistyka musi nadążyć za rozwojem e-commerce

  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 03-09-2020, 16:09
Pogrzeb tradycyjnego handlu został ogłoszony zdecydowanie za wcześnie. Obserwujemy, że klienci zaczynają wracać do galerii handlowych i sklepów stacjonarnych. Oczywiście e-commerce bardzo zyskał na pandemii, szczególnie pod względem zaufania konsumentów. Mogę jednak śmiało powiedzieć, że oba kanały sprzedaży mają się dobrze. Najważniejszy jednak i tak zawsze pozostanie sam produkt, a nie jego forma sprzedaży. Nauczyliśmy się, że jeśli dysponujemy dobrą kolekcją, to sprzedaż rośnie w każdym kanale. Jeśli kolekcja jest słabsza, to sprzedaż wszędzie spada - mówił Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, podczas panelu "E-commerce i technologie", który odbył się w ramach Europejskiego Kongresu Gospodarczego i European Tech & Start-up Days.
#EEC: Logistyka musi nadążyć za rozwojem e-commerce
Jacek Kujawa, wiceprezes zarządu LPP, fot. PTWP

Zdaniem Jacka Kujawy, zakupy w kanale e-commerce nie zapewnią takich doświadczeń zakupowych jak sklepy stacjonarne. E-commerce daje nam przede wszystkim wygodę. Te kanały nie rywalizują ze sobą, one się uzupełniają.

- Nasz klient często przegląda kolekcję online, a na zakupy wybiera się już do sklepu. Naszym zadaniem jest zapewnienie spójności tych dwóch kanałów sprzedaży np. w obu kanałach muszą się pojawiać te same nowości produktowe - wyjaśnia wiceprezes LPP.

Jacek Kujawa przyznał, że firmom obecnie trudno snuć długofalowe plany. - Dziś naprawdę trudno coś planować. Ten rok nas wszystkich zaskoczył. Reguły gry się zmieniły. Szacujemy, że w 2020 r. sprzedaż przez e-commerce będzie stanowiła minimum 20 proc. sprzedaży ogółem. Teraz przygotowujemy się, aby podołać takim szacunkom, szczególnie pod względem logistycznym. Firmy muszą być bliżej swoich klientów. Obniżać koszty ostatniej mili czyli musimy się zbliżyć ze swoimi magazynami do końcowego klienta. Zauważyliśmy, że kiedy konsument szybciej otrzymuje towar, więcej kupuje - dodał wiceprezes LPP.

Jacek Kujawa zdradził, że firma chce powiększyć bazę logistyczną w Moskwie, wybudować nowy magazyn w Rumunii i kolejny w Polsce.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Piotr 2020-09-25 14:28:30

    Dobrze mówi. Akurat LPP mocno rozbudowuje swoje powierzchnie magazynowe do obsługi e-commerce.

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!