Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Eko Holding chce pozyskać z emisji ok. 84 mln zł na akwizycje sieci handlowych i hurtowni

Sieć supermarketów i dystrybutor drogeryjny spółka Eko Holding, zakłada, że wpływy z emisji akcji wyniosą ok. 84 mln zł brutto. Środki chce przeznaczyć m.in. na akwizycje - podała spółka w prospekcie emisyjnym.

Eko Holding chce pozyskać z emisji ok. 84 mln zł na akwizycje sieci handlowych i hurtowni

Oferta publiczna obejmuje do 12.245.000 nowych akcji serii D i 1.000.000 akcji sprzedawanych serii A. W transzy instytucjonalnej oferowanych jest 9.933.750 akcji, a w transzy indywidualnej 3.311.250 akcji.

Spółka podała, że z planowanych ok. 84 mln zł brutto wpływów z emisji, ok. 51,6 mln zł chce przeznaczyć na akwizycje firm z obszaru handlu detalicznego lub hurtowego.

"Spółka analizuje obecnie możliwość przejęcia szeregu spółek, jednak nie jest w stanie na obecnym etapie analiz wiarygodnie określić warunków ewentualnych transakcji. Ze względu na duże rozdrobnienie rynku nie jest wykluczone, iż transakcje przeprowadzone przez emitenta dotyczyć będą podmiotów, które nie są przedmiotem obecnych analiz, zostaną zidentyfikowane w przyszłości, a analizy wykażą zasadność ich nabycia" - napisano w prospekcie.

Ok. 3,5 mln zł Eko Holding chce wydać na modernizację sklepów, a do 14 mln zł na zasilenie kapitału obrotowego. 9 mln zł firma chce przeznaczyć na częściową spłatę kredytów, a ok. 3,1 mln zł na zakup nieruchomości pod nowe obiekty handlowe.

Spółka przewiduje, że środki pozyskane z emisji zostaną wydatkowane w okresie około 18 miesięcy od dnia otrzymania środków z emisji akcji serii D. Oferującym jest DM BZ WBK.

Do 22 lutego opublikowany zostanie przedział cenowy, a od 23 do 25 lutego potrwa budowa księgi popytu. 26 lutego opublikowana zostanie cena emisyjna oraz liczba akcji w poszczególnych transzach. Zapisy odbędą się w dniach 26 luty - 2 marca.

Grupę EKO Holding tworzy blisko 220 sklepów własnych EKO, ponad 500 sklepów franszyzowych Rabat oraz dystrybutor artykułów drogeryjnych (Polska Grupa Drogeryjna).

W 2008 roku Eko Holding miał 1,04 mld zł przychodów, 18 mln zł EBIT i 6,6 mln zł zysku netto. Po I półroczu 2009 roku spółka miała 597 mln zł przychodów, 18 mln zł EBIT i 11,1 mln zł zysku netto.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Eko Holding RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.33.139
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!