• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Eko Holding: Najtrudniejszy etap konsolidacji segmentu hurtowego mamy za sobą

26 czerwca 2012 r. odbyło się walne zgromadzenie EKO Holding. Przedstawiciele SII zapytali członków m.in. o stopień zaawansowania i osiągnięte efekty przeprowadzanej konsolidacji spółek segmentu hurtowego. Zarząd wskazał, że pomimo formalnego zakończenia procesu konsolidacji, działania restrukturyzacyjne i dostosowawcze w segmencie hurtowym ciągle trwają. Aktualny ich postęp oszacować można na około 70-80 proc., z czego najtrudniejszy etap został już dokonany.
  • dlahandlu.pl
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 02-07-2012, 13:28

Obecnie czynności te mają na celu przystosowanie spółki Rovita SA do nowej sytuacji, która się wytworzyła na rynku. Podejmowane są działania zmierzające do poprawy logistyki firmy oraz dostosowania jej do potrzeb i wymagań dzisiejszego handlu, a także polepszenia jakości świadczonych usług. Do spółki Rovita wprowadzane są również standardy na wzór funkcjonujących już w logistyce EKO, w tym najciekawsze rozwiązania techniczne. Dodatkowo, zmiany dotyczą zasad funkcjonowania całego działu handlowego, polegające na decentralizacji podejmowanych decyzji, mające przyczyniać się do przyspieszenia całego procesu decyzyjnego, a docelowo także wpływać na wzrost sprzedaży. Ponadto, wprowadzane są marki własne EKO Holding, co powoduje, że spółka ma szanse generować większe obroty i większe marże.

Przedstawiciele SII zwrócili się także do prezesa zarządu spółki o wyjaśnienie wybranych pozycji z zatwierdzanego sprawozdania finansowego.

Pierwsze pytanie dotyczyło przyczyn stosunkowo wysokiego udziału i jego wzrostu względem roku poprzedniego przeterminowanych należności handlowych. W opinii prezesa, taki stan wynika z sytuacji w całej branży i nie jest szczególnym zagrożeniem dla działalności firmy. Doświadczenie pokazuje, że pomimo występujących sytuacji braku spłaty należności, nie są to przypadki częste i wielkość ponoszonych z tego tytułu strat nie jest istotna. Spółka nie prowadzi także specjalnych działań związanych z ochroną przed niewypłacalnością kontrahentów. Koszty ubezpieczenia należności i monitorowanie ich ściągalności byłyby bowiem większe niż obecne straty z tytułu ich niespłacenia.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Więcej na:

www.dlahandlu.pl

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • WŁODEK 2012-07-03 10:18:41

    czyli czytaj : wysokiego udziału i jego wzrostu względem roku poprzedniego przeterminowanych należności handlowych - MAMY W 4 LITERACH NASZYCH KONTRACHENTÓW - SĄD POWINIEN PRZYJRZEĆ SIĘ W TAKIM RAZIE CZY SWIADOMIE DOKONUJĄ OPÓŻNIEŃ W PŁATNOAŚCIACH. KOSZTY SĄ NISKIE PONIEWAŻ FIRMY NIE WYSYŁAJĄ LUB ZNIKOMA ILOŚĆ FAKTUR JEST OBARCZONA ODSETKAMI

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!