Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekologia wyprze papierowe gazetki z rynku?

Według ekspertów branży FMCG, największą zaletą papierowych gazetek jest to, że konsumenci je znają i doceniają. Natomiast to, że są na bakier z ekologią, jest ich główną wadą. W e-publikacji najlepsza jest możliwość sprawdzenia tego, kto ją przeczytał. Ale minusem nr 1 jest to, że starsi klienci z nich nie korzystają.

Ekologia wyprze papierowe gazetki z rynku?
Starsi konsumenci niechętnie korzystają z e-gazetek sieci handlowych. fot. mat. pras.

Autor: Mondaynews.pl
Data: 30-07-2020, 10:57

W sumie prawie 70% badanych trade, sales i marketing managerów zauważa pozytywny wpływ dystrybucji gazetek na swój biznes. Łącznie 86% z nich stawia na wersje elektroniczne. Blisko 80% uważa, że należy bardziej w nie inwestować z uwagi na obecne trendy ekologiczne. Tak wykazał Raport 2020 FMCG Brands We Shop by Blix & Kantar.

Trade, sales i marketing managerowie międzynarodowych i krajowych marek producentów FMCG wskazali główne zalety papierowych gazetek. Przede wszystkim uznali, że konsumenci je znają i doceniają – 36%. Stwierdzili też, że tego typu materiały dobrze docierają do odbiorców – 19%. Ponadto ocenili, że drukowana forma jest wygodniejsza w użyciu – 14%. Dr Maria Andrzej Faliński, ekspert rynku detalicznego, uważa, że drukowane publikacje dają pewność odbioru przekazu marketingowego, bo nie wymagają od czytelników dodatkowych umiejętności.

– Papierowe gazetki są z nami od lat 90. XX wieku i faktycznie nauczyliśmy się z nich korzystać. Dotyczy to też młodych shopperów, którzy obserwują rodziców planujących zakupy w oparciu o tego typu materiały. Nawet jeśli nie są one wkładane do skrzynek, to konsumenci wiedzą, gdzie mogą po nie podejść – komentuje Urszula Dziekańska z firmy badawczej Kantar.

Z kolei wśród wad papierowych gazetek managerowie wymienili głównie względy ekologiczne – 37%. Następnie wskazali, że nie można sprawdzić, kto czyta drukowane publikacje – 27%. Na trzeciej pozycji podali wysoki koszt produkcji – 19%.

– Obecnie większość firm stara się działać w sposób ekologiczny, mając na uwadze m.in. względy wizerunkowe. Do tego drukowanie ton papierowych gazetek nie ma sensu, jeżeli nie można policzyć, ile osób faktycznie je przejrzy i na ich podstawie zrobi zakupy. Ponadto rosnące ceny papieru na rynkach europejskich skłaniają coraz większą część retailu do inwestowania w gazetki digitalowe, które są dużo tańsze w realizacji – mówi Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX.

Badani podali też zalety elektronicznych gazetek. Głównie zwrócili uwagę na to, że łatwo jest sprawdzać, kto przeczytał tego typu publikację – 28%. Wymieniali również względy ekologiczne – 27%, a także szybkie przygotowanie takich materiałów do emisji – 17%.

– Wskazane walory są najważniejsze dla managerów ze względów budżetowych. Efekty są w pełni policzalne, co jest istotne w biznesie. Wiadomo, do kogo i kiedy została skierowana konkretna oferta. Można więc sprawdzić, jakie zyski przyniosła. Tego nie da się powiedzieć o papierowej publikacji – stwierdza Marcin Lenkiewicz.

więcej informacji:

gazetki promocyjne RSS ALERT    /    Andrzej Faliński RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    Blix RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.200.218.187
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!