Portal Spożywczy - FMCG, handel, rynek spożywczy

Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
×

Subskrybuj newsletter
portalspożywczy.pl

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Podaj poprawny adres e-mail
  • Musisz zaznaczyć to pole
Handel

Eksperci IBRKK: Eurocash utrwala pozycję lidera rynku hurtowego

  • Autor: www.dlahandlu.pl
  • Data: 22-09-2017, 11:03
Przejęcie sieci Mila, liczącej 188 sklepów typu proximity supermarket jest kolejnym krokiem do wzmocnienia przewagi konkurencyjnej nad innymi dystrybutorami artykułów konsumpcyjnych. Przejmowane sieci stają się częścią struktury organizacyjnej Grupy Eurocash S.A. Spółka dzięki kolejnym przejęciom zarówno firm hurtowych, jak i sieci placówek detalicznych – utrwala swoją pozycję, jako lidera wśród uczestników rynku hurtowego w Polsce - twierdzą dr Urszula Kłosiewicz-Górecka, prof. w Instytucie Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur oraz mgr Sławomir Tajer, Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur.
Eksperci IBRKK: Eurocash utrwala pozycję lidera rynku hurtowego
fot. Mila

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W Polsce wśród przedsiębiorstw hurtowych dominują małe firmy, charakteryzujące się słabą kondycją ekonomiczną, a także niewielką siłą rynkową. Eurocash jest liderem na rynku hurtowym, który realizuje rolę ogniwa konsolidującego segment detaliczny tj. handlu tradycyjnego. Na konieczność dalszego udziału tradycyjnego handlu hurtowego w systemie dystrybucji FMCG w Polsce wskazują m.in.:  postępujący wzrost sprzedaży hurtowej artykułów konsumpcyjnych; w 2005 r. wielkość tej sprzedaży osiągnęła poziom 584146 mln zł, w 2010 r. – 846490 mln zł, a w 2016 r. – 1118445 mln zł; utrzymujące się rozdrobnienie wśród handlu detalicznego; mniejsze rozdrobnienie podmiotowe wśród producentów FMCG; w latach 2012-2016 firmy mikro stanowiły nieco ponad 90% wszystkich podmiotów gospodarczych, działających w sekcji „Przetwórstwo przemysłowe”.

Sugeruje to, iż tradycyjny handel hurtowy (tzn. hurt instytucjonalny) – odmiennie niż w krajach b. 15 UE – będzie nadal odgrywał istotną rolę w dystrybucji FMCG w Polsce. Co więcej, jego znaczenie może nawet umocnić się.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

komentarze (0)

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!