Eksperci IBRKK: Eurocash utrwala pozycję lidera rynku hurtowego
- Autor: www.dlahandlu.pl
- Data: 22-09-2017, 11:03

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
W Polsce wśród przedsiębiorstw hurtowych dominują małe firmy, charakteryzujące się słabą kondycją ekonomiczną, a także niewielką siłą rynkową. Eurocash jest liderem na rynku hurtowym, który realizuje rolę ogniwa konsolidującego segment detaliczny tj. handlu tradycyjnego. Na konieczność dalszego udziału tradycyjnego handlu hurtowego w systemie dystrybucji FMCG w Polsce wskazują m.in.: postępujący wzrost sprzedaży hurtowej artykułów konsumpcyjnych; w 2005 r. wielkość tej sprzedaży osiągnęła poziom 584146 mln zł, w 2010 r. – 846490 mln zł, a w 2016 r. – 1118445 mln zł; utrzymujące się rozdrobnienie wśród handlu detalicznego; mniejsze rozdrobnienie podmiotowe wśród producentów FMCG; w latach 2012-2016 firmy mikro stanowiły nieco ponad 90% wszystkich podmiotów gospodarczych, działających w sekcji „Przetwórstwo przemysłowe”.
Sugeruje to, iż tradycyjny handel hurtowy (tzn. hurt instytucjonalny) – odmiennie niż w krajach b. 15 UE – będzie nadal odgrywał istotną rolę w dystrybucji FMCG w Polsce. Co więcej, jego znaczenie może nawet umocnić się.
komentarze (0)