Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Eksperci podzieleni w sprawie opłat za foliówki

Strona 2 z 3


Autor: MondeyNews
Data: 30-01-2017, 08:35

Natomiast dr Faliński zwraca uwagę, że torby foliowe stanowią zaledwie ok. 1% odpadów opakowaniowych sektora dystrybucji. W celach ekologicznych, najskuteczniejsze byłoby ograniczenie zużycia plastiku, z którego produkowane są butelki czy opakowania na produkty. Potrzebny jest więc precyzyjny nadzór nad pakowaniem towarów przez ekspedientów, ale też samych klientów. Oczywiście nie wolno pomijać problemu tzw. foliówek. Według szacunków kilku organizacji handlowych, w Polsce zużywa się rocznie od 10 mld do nawet 15 mld różnego rodzaju foliowych torebek.

– Klient kupuje np. cytrynę, 2 jabłka oraz pietruszkę. I zamiast użyć do tego 1 torebki i przykleić do niej 3 naklejki z cenami, zabiera 3 osobne siatki. Gdyby za każdą z nich płacił, z pewnością oszczędzałby je. Odgórne wprowadzenie obowiązku kupna tzw. foliówek, wraz ze wsparciem kampanii społecznej, pomoże konsumentom zrozumieć cel wprowadzanych zmian. Z kolei, sprzedawcom pozwoli uniknąć zastrzeżeń klientów wobec pobieranej opłaty. Uwagi nie będą wtedy adresowane do nich. Sieci handlowe i sklepy nie zostaną zatem posądzone o „pazerność”, czyli chęć zarobienia „nawet na reklamówkach” – podkreśla Starzyński.

Jak informuje Paweł Mucha, według szacunków Ministerstwa Środowiska, na podstawie danych przekazanych przez przedstawicieli branży, ok. 300 wykorzystanych toreb z tworzywa sztucznego przypada rocznie na jednego mieszkańca Polski. Tymczasem średnia europejska wynosi 200 sztuk. Doświadczenia innych krajów UE pokazują, że nawet niewielka opłata za torbę stanowi bardzo skuteczny instrument, służący ograniczeniu ich zużycia przez społeczeństwo.

– W 2014 roku sieci handlowe w Anglii wypuściły w sumie na rynek ponad 7,4 miliarda tzw. foliówek, co w przełożeniu na osobę wynosi 133 sztuki. Dlatego, już w 2015 roku wprowadzono jednorazowe reklamówki za 5 pensów. Obowiązują one w placówkach, które zatrudniają powyżej 250 pracowników, a także w supermarketach i sklepikach osiedlowych. Takie działania są również u nas potrzebne, jeśli chcemy ograniczyć zanieczyszczanie środowiska i właściwie edukować społeczeństwo – ocenia Norbert Kowalski.

więcej informacji:

foliówki RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT    /    torby foliowe RSS ALERT    /    sklepy RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.230.154.129
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!