Eksperci: Przyszłość handlu to kanał nowoczesny i format franczyzowy
- Autor: www.portalspozywczy.pl
- Data: 16-05-2016, 11:34

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Po latach szybkiego rozwoju i budowania skali, ekspansja dyskontów również uległą spowolnieniu - jeszcze niedawno Biedronka planowała wzrosty po 300 netto rocznie nowych sklepów, obecnie zaś jest to mniej niż połowa tej liczby. Spowodowane to było szybką ekspansją sieci, których nowe lokalizacje zaczęły kanibalizować sprzedaż okolicznych placówek – podaje Fundacja Republikańska w raporcie „Rynek detalicznego handlu spożywczego w Polsce”.
Wielkie sieci przeprowadziły pierwsze zamknięcia nietrafionych lokalizacji, sprzedaż na tych samych placówkach rok do roku zaczęła spadać. Obecnie wraz ze zwolnieniem ekspansji i skupieniem się na rozwoju już istniejących sklepów, dyskonty ponownie osiągają wzrosty sprzedaży. W tym samym czasie jeden proces trwa z żelazną konsekwencją – likwidacja małych niezależnych sklepów. Właściciele tych placówek czasami mają jeszcze szansę przyłączyć się do jakiejś sieci franczyzowej ale w większości wypadków kończy się to zamknięciem ich sklepu – czytamy w raporcie.
komentarze (1)
A gdzie w analizach e-commerce (m-commerce)? przecież młode pokolenie wchodzące teraz na rynek pracy nie wyobraża sobie życia bez smartphona z ciągłym dostępem do internetu z wykorzystaniem którego można komunikować się, kupować i bawić się. Co więcej e-commerce wchodzi też już w obszar handlu hurtowego dla którego jest to idealne rozwiązanie
Odpowiedz