Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Eksperci: Sieci DiY powinny zweryfikować swoje strategie

  • Autor: MondayNews
  • Data: 24-10-2018, 10:05
51% ankietowanych z dużych miast, kupujących w sklepach typu „Zrób to sam”, stwierdza, że nabywa materiały za pośrednictwem obsługujących ich firm. 74% klientów z tej grupy robi to na zlecenie osób prywatnych. 63% ww. podmiotów prowadzi jednoosobową działalność, 21% – spółkę cywilną, natomiast 9% – spółkę z o.o. Zdaniem niektórych ekspertów, wyniki ankiety Grupy AdRetail mogą zaskoczyć ten segment. Idealnie też obrazują umacniający się na rynku trend.
Eksperci: Sieci DiY powinny zweryfikować swoje strategie
fot. shutterstock

Według innych specjalistów, należy jeszcze zwrócić uwagę na to, że nie każda firma bierze towar na fakturę, bo do rozliczenia z usługobiorcą zwykle wystarczy paragon. To też może być mylące dla branży, która twierdzi, że głównie nastawia się na ruch klientów indywidulanych.

Jak wyjaśnia Maciej Tygielski, szef sprzedaży w Grupie AdRetail, celem badania było zweryfikowanie coraz częściej pojawiającej się na rynku hipotezy, która zakłada że większość klientów sklepów DiY to firmy. Nieco ponad połowa respondentów potwierdziła to założenie. 37% ankietowanych zapewniło, że najczęściej kupuje materiały remontowo-budowlane prywatnie. 12% osób nie pamiętało tego.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Wyniki badania nie są dla mnie zaskakujące. Patrząc z perspektywy konsumenta, rozsądnie jest wynająć firmę – nawet małą, jednoosobową, która wykona usługi remontowo-budowlane i w ramach tego zrobi wszystkie zakupy. W praktyce to rozwiązanie okaże się dużo tańsze, szybsze i wygodniejsze niż samodzielne szukanie oraz kupowanie materiałów. Osoby prywatne często nie znają ich jakości i popełniają przy tym liczne błędy. Dlatego wśród klientów sklepów DiY mogą przeważać firmy – tłumaczy Zbigniew Kwapisz, Dyrektor jednej z filii Polskich Składów Budowlanych w Warszawie.

Według Macieja Tygielskiego, wyniki analizy mogą sugerować że warto robić promocje dedykowane dla biznesu. Sieci mają szansę zweryfikować teraz swoje dotychczasowe strategie, m.in. w zakresie łączenia ze sobą rabatów na różne artykuły. Ewentualne zmiany można zastosować w dniach roboczych, w godzinach 9.00-14.00, gdyż o tej porze były zbierane dane. Ekspert dodaje, że dobrym rozwiązaniem byłoby powtórzenie ankiety na większej grupie osób i miast. Klienci mogliby również być przepytywani przez cały dzień. Wówczas sieci uzyskałyby kompletny obraz sytuacji.

– W ramach kompleksowej obsługi, jaką oferują głównie małe firmy, robione są zakupy w sklepach DiY. Z mojego doświadczenia wynika, że około 60% klientów prosi o to, aby za nich nabywać potrzebne materiały. Dzięki temu oszczędzają swój czas i pieniądze. Mają też pewność, że fachowiec wybiera tylko sprawdzone produkty. Zazwyczaj też rozlicza się on z usługobiorcami na podstawie paragonów. Dotyczy to 70% przypadków. Czasem zamawiający chcą, aby wykonawca wziął dla nich fakturę. Jednak to są raczej wyjątki – stwierdza Jakub Witkowski, ekspert rynku budowlanego, szef warszawskiego zespołu Metamorfozy Mieszkań.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!