Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ekspert: Carrefour koncentruje się na rynkach obiecujących

  • Autor: Olimpia Wolf
  • Data: 25-05-2022, 17:27
Wbrew dobrym wynikom Carrefoura w Polsce, widać, że nasz krajowy rynek nie wpisuje się w jego strategię na przyszłość - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Andrzej Faliński, niezależny ekspert branży handlowej.
Ekspert: Carrefour koncentruje się na rynkach obiecujących
Polska nie mieści się w strategii Carrefoura. Fot. shutterstock

Narastający poziom ryzyka rynkowego

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Andrzej Faliński, niezależny ekspert branży handlowej tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl, że Grupa Carrefour od dłuższego czasu przygotowywała się do fuzji i gdyby nie interwencja rządu francuskiego, prawdopodobnie byłaby wspólnym dobrem udziałowców firmy francuskiej i funduszu kanadyjskiego.

- Sądzę, że narastający poziom ryzyka rynkowego i politycznego w naszym regionie przyspiesza proces wejścia w fuzję lub sprzedanie całości aktywów. Stąd informacja o przejęciu nie powinna być zaskoczeniem, pomimo nienajgorszych wyników Grupy w Polsce i innych krajach - zauważa.

Zdaniem eksperta grupa koncentruje się na rynkach najbardziej obiecujących i bezpiecznych, czyli rynku narodowym Francji i rynkach Ameryki Południowej.

- Grupa Carrefour, podobnie jak nieco wcześniej przystępujące do podobnego procesu Tesco, szuka pomysłu na zwiększenie produktywności swoich zasobów, co widać choćby w decyzjach o wychodzeniu z niektórych rynków i w rekonfiguracji formatów handlowych i ich proporcji w zależności od specyfiki krajowej - zauważa Andrzej Faliński.

Podkreśla, że Carrefour redukuje swoją ekspozycję na ryzyka w zróżnicowanym otoczeniu.

- Wynika to zarówno z zawirowań globalnych, jak i regionalnych. W tym aspekcie Polska niestety jest w centrum aktualnego wielkiego „wiru", czyli inwazji Rosji na Ukrainę i niepewności pociąganej przez pytanie „co będzie dalej?". Do tego dochodzi sytuacja inflacyjna w Polsce i dość chwiejna, ale generalnie raczej nieprzyjazna, polityka wobec sieci handlowych. Dodawszy do tego problemy z liniami dostaw w skali globalnej, zróżnicowania w zakresie procesów inflacyjnych w wielu krajach, problemy kosztowe w zakresie energii, uzyskujemy obraz przesłanki na rzecz swego rodzaju „implozji" Grupy, mającej skutkować większą efektywnością i elastycznością wobec zmieniających się rynków - tłumaczy.

Polska nie mieści się w strategii Carrefoura?

- Carrefour intensyfikuje swoją strategię nie tylko przez redukcję i rekonfigurację aktywów. Myślę tu o projektach e-handlowych, czy digitalizacji firmy. Polska być może nie mieści się w tej strategii, a to ze względu na klimat gospodarczy i praktykę członkostwa w UE, co skutkuje obawą o chwiejność otoczenia rynkowego w Polsce i jej sąsiedztwie - dodaje ekspert.

- Wbrew dobrym wynikom Carrefoura w Polsce, widać, że nasz krajowy rynek nie wpisuje się w jego strategię na przyszłość. Szkoda, bo jeśli ostatecznie dojdzie do wyjścia z Polski silnej grupy europejskiej, to próżni oczywiście nie będzie i ktoś - wskazuje się na wymieniany fundusz - zagospodaruje przecież zakupione aktywa, ale liczy się też pewien kulturowo-polityczny aspekt obecności firm zagranicznych w Polsce - podsumowuje Andrzej Faliński.

Zapraszamy do lektury innych tekstów o Carrefourze:

Przejęcie Carrefoura dobrą informacją dla polskiego konsumenta

Mid Europa Partners. Kim jest potencjalny nabywca Carrefour Polska?

Sprzedaż Carrefour Polska: format hipermarketów się wypalił [WYWIAD]

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • też producent. 2022-05-26 06:37:52

    Zacznijmy od początku ; sklepy i magazyny kupili od Ahold Royal NL , który potem zgnoili Amerykanie za oszustwa . Sami też zaczęli od głupich ,,czystek'' i długo szorowali po dnie ;Żarzyński i Jan Maria F..czy jakoś tak ich wspierał .Totalna głupota i walka z opłatami półkowymi - ja z nimi wygrałem jako jeden z pierwszych w Polsce .Zarówno oni - jak i Tesco mają tą samą głupią politykę .A my /16 producentów lokalnych/ otwieramy co roku JEDEN -nie więcej ! sklep delikatesowy w województwie z przeważnie polskimi produktami i mamy się świetnie a sklepy z ziemią kupujemy na własność naszą i naszych dzieci .Amen .

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!