• partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert: Centra handlowe wykorzystują mobilne i lokalizacyjne technologie

Rynek detaliczny oraz branża centrów handlowych przechodzi transformację. Jednym z czynników wpływających na metamorfozę w tym sektorze jest rozwój technologii. Dotyczy on wszystkich uczestników rynku - właścicieli centrów handlowych, najemców i klientów - mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International
  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 16-04-2018, 14:22
Ekspert: Centra handlowe wykorzystują mobilne i lokalizacyjne technologie
Fot. shutterstock

- Zmiana stylu życia, oczekiwań, preferencji i potrzeb konsumentów, spowodowana między innymi ich rosnącą aktywnością w świecie wirtualnym, determinuje rozwój technologii także w branży centrów handlowych. Dziś klienci odwiedzający centra handlowe poszukują już nie tylko sklepów pod jednym dachem, ale także nowych doświadczeń i emocji, które wychodzą poza obszar związany z klasycznymi zakupami - mówi Marta Machus-Burek, Senior Partner, Dyrektor Działu Powierzchni Handlowych w Colliers International.

- Aby odnaleźć swoje miejsce w erze digitalizacji, centra handlowe na nowo definiują siebie i jednym z elementów nowych strategii czynią wykorzystanie mobilnych i lokalizacyjnych technologii. W praktyce oznacza to systematyczne budowanie i zwiększanie aktywności w przestrzeni wirtualnej, czyli tam, gdzie spędzają czas ich klienci - mówi.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Jedną z odpowiedzi na te potrzeby było stworzenie i uruchomienie wszelkiego rodzaju aplikacji mobilnych, które nie ograniczają się tylko do mobilnej wersji strony internetowej. Prócz tego posiadają wyszukiwarki sklepów czy ofert, umożliwiają identyfikację samochodu na parkingu lub oferują programy lojalnościowe oraz komunikatory i chatboty - dodaje.

Tłumaczy, że przyszłość handlu koncentruje się na rozwoju personalizowanych ofert i doświadczeń. W ich tworzeniu kluczowe są właśnie aplikacje mobilne centrów handlowych, które stanowią ważne źródło danych na temat preferencji i nawyków klientów, ale także technologie lokalizacyjne, takie jak: geolokalizacja, bluetooth, beacony czy wi-fi. Analiza danych zgromadzonych za ich pomocą pozwala nie tylko zrozumieć zachowania konsumenckie, ale także przygotować dla każdego klienta spersonalizowaną ofertę, czyniąc jego doświadczenie zakupów bardziej indywidualnym. Takie działania mogą wpływać na wybór danego miejsca na zakupy, zwiększając penetrację danego centrum w określonej strefie oddziaływania, utrzymywać zaangażowanie klienta w markę czy stymulować do zakupów. 

Podkreśla, że rozumie to coraz więcej właścicieli centrów handlowych. Przykładem jest Simon Property Group w USA, jedna z największych firm na rynku nieruchomości handlowych, która zainstalowała prawie 5000 beaconów w 192 centrach. Ponadto jako pierwsza firma wprowadziła własny komunikator mobilny dla klientów, który umożliwia natychmiastową komunikację z obsługą centrum handlowego. Lokowanie zintegrowanych z aplikacjami beaconów w centrach handlowych daje także możliwość ich integracji z aplikacjami najemców w celu osiągnięcia lepszej synergii działań skierowanych na klienta.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!