• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert: Dobra marka spożywcza musi dążyć do innowacji

Aby rosnąć na potęgę, marka nie może obawiać się rozwoju. Nie wystarczy już tylko dokładać kolory, materiały, składniki czy smaki, ale również, tam gdzie jest to możliwe, marka powinna lansować nowe produkty i zdobywać nowe kategorie, czasami zupełnie niezwiązane z tradycyjnym biznesem macierzystej marki. W tym celu marki często stosują taktykę rozszerzania marki czyli tzw. „brand extension" gdzie marka, najczęściej za pomocą umowy licencyjnej, przechodzi do innej kategorii korzystając z doświadczenia swojego partnera - mówi Peter Makula, doradca d/s tworzenia i budowania marek, działa w Stanach Zjednoczonych.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2010, 13:44

- W przemyśle spożywczym raczej dominują przykłady „co-brandingu" czyli sytuacji gdzie dwie marki występują razem w produkcie, zapożyczając od siebie wzajemnie i kreując mieszanki składników i smaków. Dobrym przykładem są lody, które bardzo często zapraszają marki z innych kategorii na „gościnne występy." Wszystko zaczęło się od postaci z kreskówek, filmów i seriali telewizyjnych, które zadomowiły się na stałe w lodówkach supermarketów wabiąc młodocianych konsumentów. Ale chodzi też często o smaki - mówi Peter Makula.

Prawie wszędzie na świecie dość dobrze sprzedają się lody z domieszkami składnikowymi z kategorii batonów słodyczowych jak n.p. Mars, Snickers, czy Twix. W tych lodach występują autentyczne składniki siostrzanej marki. Tutaj spółka Masterfoods, właściciel M&M oraz Snicker's, nie tylko promuje swoje produkty cukiernicze, ale również generuje dodatkowy przychód ze sprzedaży materiałów na budulec do lodów. W tym przypadku, Masterfoods sam zajmuje się produkcją i dystrybucją mrożonego produktu. Jest to raczej uwarunkowane specyficzną filozofią zarządzania tym olbrzymim prywatnym gigantem spożywczym, niż kwestiami finansowymi. Licencja z inną firmą mogłaby być bardziej dochodowa.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Innym przykładem są kawiarniane sieci detaliczne. W Stanach Zjednoczonych w lodówkach supermarketów bardzo dobrze radzą sobie lody marki Starbuck's, popularnej sieci kawiarni. Paleta smaków ograniczona jest do tematów związanych z kawą, czyli n.p. cappuccino, latte, mocca, czy machiatto. Konsument prawdopodobnie nie zaakceptowałby raczej innych smaków pochodzących od marki Starbuck's, która jednak najbardziej kojarzy się z kawą. Produkt jest wysokiej jakości i należy do grupy najdroższych w lodówce. Strategia przynosi korzyści dla marki, bo pozwala klientowi zademonstrować lojalność w stosunku do swojej ulubionej kawiarni, jak również rozszerzyć swój procentowy udział w jego wydatkach (tzw. „share of wallet"). Dla producenta lodów, partnera licencyjnego kawiarni Starbuck's, jest to sposób na wejście do najwyższej strefy cenowej, gdzie panują lepsze marże. Ponieważ sieci handlowe muszą mieć ten produkt (klienci dopytują się o niego), dla producenta z tak atrakcyjną licencją często jest to sposób na wynegocjowanie z siecią lepszych warunków do sprzedaży również innych swoich produktów - mówi Peter Makula.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • silvergold@interia.eu 2010-06-08 11:26:10

    szukam namiarów na Makuła Peter d/s marek -brandextensions.Proszę zapoznać się ze stroną www.megatrademark.com

    Odpowiedz
  • crikey3@wp.pl 2012-07-09 12:40:14

    ja też szukam kontaktu do pana Piotra Makula..., czy to ten ekspert, który doradza w ILW?

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!