Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert Gemiusa: Rok 2016 może być trudny dla internetowych sklepów spożywczych

Według firmy Gemius wartość rynku e-commerce w Polsce wynosi obecnie blisko 27 mld zł. Eksperci przewidują, że w najbliższym czasie wartość ta wzrośnie do 32 mld zł. – Jednak e-handel, w tym internetowe sklepy spożywcze mogą mieć w 2016 roku problemy – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Krawczyk, ekspert z firmy Gemius.

Ekspert Gemiusa: Rok 2016 może być trudny dla internetowych sklepów spożywczych
Radosław Krawczyk, ekspert z firmy Gemius. Fot. Gemius

Autor: Olimpia Wolf, www.portalspozywczy.pl
Data: 26-01-2016, 14:07

- W 2015 roku więcej niż jedna piata konsumentów zakupiła artykuły spożywcze przez internet. To niemal o połowę więcej osób niż rok wcześniej – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Krawczyk, ekspert z firmy Gemius.

Dodaje, że prognozy z jednej strony są zachęcające dla sklepów spożywczych, które rozwijają sprzedaż internetową, ale rok 2016 może być jednak trudny dla całego e-handlu.

- Nie wiadomo bowiem, czy sklepy nie będą musiały zmagać się z nowym podatkiem obrotowym – tłumaczy ekspert Gemiusa.

 Jego zdaniem rozwojowi handlu spożywczego na odległość na pewno będzie sprzyjać podnoszenie się jakości usług logistycznych.

- Na razie e-handel spożywczy będzie się rozwijał jednak głównie w dużych miastach – prognozuje Radosław Krawczyk.

Eksperci Gemiusa przewidują, że w najbliższym okresie wartość całego rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 32 mld zł. Aby go rozwijać, przedsiębiorcy muszą szczególnie zadbać o dwie kwestie. Po pierwsze należy usprawnić dostarczanie przesyłek, ponieważ klienci uważają, że problemy z tym to jedna z głównych barier, co działa na rzecz sprzedaży tradycyjnej.

Po drugie, wg ekspertów firmy Gemius, trzeba obniżyć koszty dostaw, zwłaszcza w przypadku zakupów niewielkich i dokonywanych często. Jeżeli konsument miałby ponieść wysoką cenę za przesyłkę, może się okazać, że dużo taniej wyszłoby mu nabycie produktów w sklepie stacjonarnym.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Gemius RSS ALERT    /    e-handel artykułami spożywczymi RSS ALERT    /    Radosław Krawczyk RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.201.9.19
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!