Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Nowoczesne technologie szturmują branżę retail

Sieci handlowe kojarzą się nam – mimo, że w nazwie często używa się określenie „handel nowoczesny” – z dość tradycyjnym podejściem do biznesu. Klient bierze wózek, wędruje pomiędzy półkami, wybiera smakowite produkty, a następnie cierpliwie czeka do kasy. Jednak ten obraz zaczyna się powoli zmieniać. Nowoczesne technologie, a przede wszystkim konsumenci, w szeregach których pojawiają się osoby "urodzone ze smartphonem w ręku" zmieniają ten wizerunek – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Ekspert: Nowoczesne technologie szturmują branżę retail
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 25-05-2017, 12:40

– Technologie to nie tylko ułatwienia dla klientów, ale także optymalizacja dla sieci handlowej – im więcej zrobimy sami (zeskanujemy produkt, zapłacimy za niego bez fizycznej obecności kasjera), tym większa oszczędność dla sieci – mówi serwisowi portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że  sieci handlowe starają się również znaleźć przewagę konkurencyjną na polu technologii w komunikacji do klienta i w ten sposób przyciągnąć go do siebie. – Przykładem jest tutaj Carrefour, który mocno postawił zarówno na wdrożenie nowych, ciekawych rozwiązań, ale także wspiera start-upy i inicjatywy, które wykorzystują innowacje i wspierają proces zakupu i obsługi klienta – tłumaczy ekspert.

– I jest to ciekawy kurs, który warto obserwować, bo retail jest dopiero na początku drogi, jeżeli chodzi o wykorzystanie nowoczesnych technologii w swoich działaniach. A korzystając z nich trzeba mieć na uwadze fakt, że nie każdy tak samo przyjmuje nowe rozwiązania technologiczne – zaznacza Kaczmarek.

– Prostym przykładem są kasy samoobsługowe, które do niedawna w godzinach szczytu zakupowego potrafiły stać puste. Teraz ten obraz zmienia się, ale powoli. Ludzie przyzwyczajeni są do pewnych rozwiązań i trudno jest ich przekonać do ich zmiany, nawet jeżeli benefit jest ewidentny. Jesteśmy wygodni – lubimy to, co znamy. Nie chcemy się stresować, bo coś zepsujemy, nie poradzimy sobie z tym. Dlatego wielu z nas woli stać w kolejce do kasy z kasjerką niż "wygłupić się" przed samoobsługowym rozwiązaniem – tłumaczy ekspert.

Dodaje, że dla takich osób zawsze pozostanie kasa tradycyjna, natomiast zmian pokoleniowych i trendów nie da się oszukać – coraz większa automatyzacja oraz digitalizacja procesów jest faktem i sieci muszą być na to przygotowane. 

– Do gry wchodzą rozwiązania nie tylko związane z finalizacją zakupów, ale także rzeczy, które wspierają klienta w procesie zakupu np.: robot zakupowy Auchan WiiGo, skanery, którymi skanujemy produkty w trakcie zwiedzania alejek sklepowych, komunikacja z naszym smarthopem w trakcie zakupów (promocje, specjalne okazje "tylko dla ciebie"), ale też powstające modele dostarczania zakupów do domu, chociażby kolejny pomysł Carrefour  z zakresu collaborative economy – mówi Kaczmarek.

– Nie wspominając już o rozwiązaniach big data, o których dużo się mówi, chociaż nadal są namiastką tego, co potrafią zrobić z naszymi danymi programy, a także o rodzącej się sztucznej inteligencji – to wszystko zmieni obraz retailu oraz całego handlu zarówno off-line jak i on-line - podsumowuje Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    nowoczesne technologie RSS ALERT    /    nowoczesne technologie w handlu RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.231.220.225
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!