Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Ekspert o sporze Lidla i Grycana: Opakowania to jeden z najważniejszych atutów marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 03-03-2017, 09:43
1 marca br. komornik dokonał zajęcia ponad 46 tys. opakowań lodów Ballino sieci Lidl, ponieważ, firma Grycan Lody od Pokoleń uważa, że lody Ballino sieci Lidl Polska łudząco przypominają lody Grycana. Lidl wycofał lody Ballino ze sprzedaży. – Marki inwestują miliony w kampanie reklamowe, budowę własnej symboliki i kolorystyki, badania opakowań, ich optymalizację pod kątem upodobań konsumentów. Dlatego nie dziwi reakcja Grycana, ponieważ przy półce sklepowej nadal podejmujemy większość decyzji zakupowych – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.
Ekspert o sporze Lidla i Grycana: Opakowania to jeden z najważniejszych atutów marki
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. PTWP

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

– Koniec tygodnia zaskoczył nas sporem firmy Grycan Lody od Pokoleń a siecią Lidl Polska. Grycan twierdzi, że lody Ballino, marka własna Lidla, łudząco przypomina produkty Grycana. Firma zareagowała, a do gry wszedł komornik oraz sąd. Czy to zwykłe czepialstwo firmy, która chce narobić sobie kłopotów w kontaktach z ogromnym detalistą? Można przecież powiedzieć, że to tylko zwykłe pudełka. Jednak za tymi „pudełkami” kryją się miliony złotych wydane na budowę marki Grycan, której opakowania są ważnym elementem, który odgrywa niebagatelną rolę w procesie zakupowym – komentuje dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. 

Dodaje, że nie pierwszy raz sieci handlowe tworzą marki własne, które starają się przypominać te znane nam z telewizji. – Wystarczy świadomie rozejrzeć się po półce najbliższego marketu, aby zobaczyć podobieństwa. Sieci doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak działa klient w sklepie i jakie znaczenie mają opakowania produktów – tłumaczy Kaczmarek.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • psych 2017-03-03 09:58:25

    To hiszpańska firma: Lody od Pokoleñ, a nie polska z „ń” ;]

    Odpowiedz
  • Antoni 2017-03-03 10:31:23

    Firma nazywa się \"Lodziarnie firmowe\". Widzisz tu gdzieś hiszpańskość?

    Odpowiedz
  • Yu 2017-03-07 19:00:00

    Też mi analiza... Jeśli jest tak jak mówi \"ekspert\", to dlaczego na podobne działania nie decydują się np. Nestle czy Schwarzkopf?

    Odpowiedz

Powiązane tematy:

Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!