Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert: Rok 2020 będzie okresem dalszej digitalizacji procesów sprzedażowych

Rok 2020 będzie okresem dalszej digitalizacji procesów sprzedażowych. Analityka danych, „wciągnięcie” klienta do wielokanałowej sprzedaży i umiejętne budowanie z nim relacji to jedne z kluczowych wyzwań branży handlowej w 2020 roku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Karolczak, Partnership & Procurement Director w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.

Ekspert: Rok 2020 będzie okresem dalszej digitalizacji procesów sprzedażowych
Karolina Karolczak, Partnership & Procurement Director w Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, fot. Monika Szałek

Autor: portalspozywczy.pl
Data: 18-02-2020, 10:02

- Analizy dokonywanych przez klientów transakcji, również u naszych partnerów z wielu branż, pokazują coraz bardziej powszechny trend realizacji zakupów w sposób omnichannelowy. Sporym wyzwaniem dla wielu handlowych gigantów jest dotarcie do coraz większej liczby młodszych i zdecydowanie omnichannelowych klientów, których siła nabywcza rośnie - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Karolina Karolczak.

- To grupa nabywców, która zmusza graczy do budowania nowych strategii marketingowych, uwzględniających trendy, m.in. popyt na produkty eko, stały kontakt poprzez social media i aplikacje, dotarcie poprzez influencerów, personalizację przekazu - dodaje.

Tłumaczy, że w związku z przenikaniem się rzeczywistości offline i online tradycyjne sklepy FMCG, również spożywcze, będą musiały coraz szybciej dostosowywać się do wspomnianych trendów rynkowych.

- Innymi wyzwaniami stojącymi przed handlem, związanymi z otoczeniem rynkowym są inflacja, rosnące koszty m.in. transportu, energii czy koszty pracownicze. Koszty te będą przerzucane prawdopodobnie na dostawców i klientów. Wzrost płacy minimalnej i wynagrodzeń, deficyt pracowników to problemy, z którymi branża mierzy się codziennie - zauważa ekspertka.

- W efekcie coraz więcej wysiłku będzie wymagało utrzymanie pracowników, minimalizacja fluktuacji i stworzenie wysokich standardów obsługi klienta na najprostszych i najsłabiej opłacanych stanowiskach - dodaje.

- Zawieszony co najmniej do połowy tego roku podatek od sprzedaży detalicznej, którego forma
i wysokość nadal nie są znane, może okazać się sporym obciążeniem dla wielu podmiotów. Prawdopodobnie zakończy się to renegocjacją umów z dostawcami i częściowym przerzuceniem kosztu na konsumenta - podsumowuje Karolina Karolczak.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Karolina Karolczak RSS ALERT    /    Sodexo RSS ALERT    /    Sodexo Benefits and Rewards Services RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.196
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!