Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert: Trend wegański będzie rósł w siłę

Obecnie w kulturze na znaczeniu zyskuje trend „wellbeingu”, promujący zdrowy, zrównoważony i odpowiedzialny styl życia. Wzrasta świadomość wpływu pożywienia na zdrowie oraz samopoczucie, co przekłada się na poszukiwanie przez konsumentów produktów w pełni naturalnych, niskoprzetworzonych, świeżych i najlepiej roślinnych, w tym wegańskich - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Niewiadomy, Senior Consultant w PwC.

Ekspert: Trend wegański będzie rósł w siłę
Fot. shutterstock

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 29-10-2018, 13:23

- Produkty pochodzenia odzwierzęcego są coraz częściej wśród świadomych osób na cenzurowanym ze względu na ich potencjalnie negatywny wpływ na zdrowie (choroby cywilizacyjne, alergie).  W mniejszym stopniu z powodów etycznych – w walce o dobro zwierząt i planety - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Anna Niewiadomy, Senior Consultant w PwC.

- Warto zaznaczyć, że nie jest chwilowy trend, ani moda, która przeminie. Bez wątpienia dziś produkty wegańskie to niszowe zjawisko. Ludzi, którzy dziś określają się mianem wegetarian lub wegan, jest w Polsce około  8% (Mintel 2017), ale wszystko wskazuje na to, że ten trend będzie rósł w siłę - dodaje.

- Sieci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom wegetarian i wegan, wprowadzają produkty wegańskie pod markami własnymi (Biedronka Food Veggie, Lidl z marką Naturalnie; Kaufland K-take it vegge czy sieć Netto Naturli) - tłumaczy.

- Istnieje kilka obszarów, w których widzimy potencjał wzrostu dla wegańskich konceptów produktowych - mówi Anna Niewiadomy. Oto one:

  • produkty wegańskie stanowią nową, atrakcyjną innowację budującą rosnąca półkę zdrowej żywności. Po produktach typu bio, organic, dla wegetarian, to kolejna nowość mająca na celu przyciągniecie bardziej świadomego konsumenta, choć również tego spragnionego nowości, poszukującego urozmaicenia i odświeżenia oferty
  • produkty typu wege mają duży potencjał w segmencie convenience stanowiącym wprost odpowiedź na rosnącą wegańską ofertę gastronomiczną (nie tylko obiady, ale również śniadania, przekąski i desery)
  • produkty roślinne skierowane dla dzieci pomagające przemycić więcej warzyw do codziennej diety najmłodszych
  • napoje roślinne, którymi interesują się takie marki jak Danone i CocaCola (marka Adez). Szacuje się, że światowy rynek roślinnych napojów alternatywnych dla mleka w 2018 r. osiągnie wartość 16,3 mld USD.

- Wprowadzając produkty wegańskie, marki pokazują swoje zaangażowanie i odpowiedzialność społeczną, czyli elementy kluczowe współcześnie w budowaniu angażującej marki - podsumowuje Anna Niewiadomy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Anna Niewiadomy RSS ALERT    /    produkty wegańskie RSS ALERT    /    żywność wegańska RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    PwC RSS ALERT    /    weganizm RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • JACEK X 2018-10-31 09:31:17
    Istnieje kilka poziomów choroby umysłowej związanej z dietami -Wegetarianizm,Weganizm,Frutarianizm -ostatnim stadium jest debilizm.Najzabawniejsze jest w tym wysokim poziomie naiwności to że istnieje wiara w to że na skalę przemysłową da się uzyskać żywność tzw zdrową żywność .Wejscie dużych sieci zabiło bardzo dużo firm małych i średnich gdzie produkcja dawała szanse na żywność wysokiej jakości a obecnie te same sieci promują zdrową żywność z masowej produkcji -PARANOJA
    • Don Pedro 2018-12-13 09:00:31
      Poniekąd masz rację w odiesieniu do wielkich sieci. Ale nikt nie każe kupować w wielkich sieciach. Świadomy konsument nie musi w siebie wpychac kilogramów pustych i sztucznych kalorii, tylko świadomie kupi produkt droższy ale zdrowszy i bardziej odżywczy. Większość nadal będzie żyła w swoim śnie zasilając system, korpo itd niezależnie od ideologii, ale każdy ma wybór co i gdzie kupować...
    • maciek 2019-05-27 19:52:37
      nie jedzenie martwych zwierzat to nienawisc?

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.137.159
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!