Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: Trendy konsumenckie napędzane są przez millenialsów

– Obecne trendy napędzane są przez millenialsów. Zauważamy coraz większe zainteresowanie żywieniem prozdrowotnym, ale trzeba się zastanowić się, o czym tak naprawdę myśli osoba, która mówi, że się zdrowo odżywia i czy swoje myśli wprowadza w czyn – mówił Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. podczas debaty "Handel wobec nowych trendów konsumenckich", która odbyła się 16 marca podczas Food Show 2017.

Ekspert: Trendy konsumenckie napędzane są przez millenialsów
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 31-03-2017, 14:33

Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot tłumaczył, że jest bardzo duża dysproporcja między deklaracjami konsumentów na temat zdrowego odżywiają, a faktycznymi nawykami, co widać m.in. na przykładzie coraz większej liczby otyłych dzieci.

– Trudno też określić, czym tak naprawdę jest żywność prozdrowotna? Są produkty dla sportowców, eko, bio, jest żywność funkcjonalna. Są też przykłady zadziwiające, np. producenci płatków kukurydzianych komunikują, że są one bez glutenu, a przecież płatki kukurydziane nigdy nie zawierały glutenu. Ale konsumenci tego oczekują, więc firmy im to komunikują – tłumaczył.

Dodał, że producenci starają się niektóre produkty "odchudzić" z rzeczy, które uważane są za niezdrowe i dodają coraz mniej cukru czy tłuszczu. – Ale musi być gdzieś granica w odchudzaniu produktów, bo – przykładowo – witaminy A, D, E i K rozpuszczają się w tłuszczach, więc dobrze, aby ten tłuszcz był – mówił.

Radosław Kaczmarek mówił, że trudno jest sprzedać produkty świeże przez internet, ponieważ konsument chce ich dotknąć.

– Obecnie zauważalnym trendem jest upodabnianie się marek własnych do marek producenckich. Pamiętajmy, że marka to tak naprawdę zasób emocjonalnych i funkcjonalnych aspektów. Marki własne stają się coraz bardziej równoprawnymi markami, które komunikują się z konsumentem w telewizji i w internecie. Część z nich umiera, część się rodzi, ale to nadal są marki – wyjaśniał.

– Według mnie sklepy convenience są papierkiem lakmusowym, w którym widać, jak zmienia się model społeczeństwa. W sklepach convenience widać zmieniające się modele rodziny: modele jednoosobowe czy dwuosobowe. Konsumenci nie robią dużych zakupów – wygodnie jest pójść do lokalnej Żabki i zrobić zakupy, które się potrzebuje. Uważam, że sklepy convenience będą ewoluować w stronę większego asortymentu. Będą badać konsumentów i dopasowywać ofertę. W ramach placówek convenience dojdzie do podziałów, gdzie przykładowo – Żabka będzie Żabce nierówna. Już tak się dzieje – tłumaczył Radosław Kaczmarek.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    Food Show 2017 RSS ALERT    /    trendy konsumenckie RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • biz 2017-03-31 16:14:23
    trend prozdrowotny jest tylko trendem. chwilowym trendem ktory za chwile przeminie. poza tym zywnosc eko/bio jest nadal tak malym segmentem rynku ze nie ma co sobie nia specjalnie zawracac glowy. oczywiscie wypadaloby ja miec w ofercie zeeby jednak przyciagnac osoby szukajace takiej zywnosci ale to tylko kwestia czasu gdy ten krotki i maloznaczacy dla handlu trend sie skonczy. ludzie zawsze deklarowali ze trzeba sie zdrowo odzywiac a robili co innego. ludzie zawsze beda chcieli fastfoodow a nie kiełków, bo fastfood jest niezdrowy ale smaczny, a kielki sa zdrowe ale raczej niedobre. a co do tego ze obecnie marki wlasne upodobniaja sie do znanych brandow to nie jest nic nowego. pamietam ze gdy supermarkety i hipermarkety zaczely wprowadzac jakies 15 lat temu pierwsze marki wlasne to te marki wlasne byly totalną kopią marek firmowych, zarowno nazwy marek wlasnych byly kopia firmowych jak i caly design opakowan (czyli kolory czcionka ,rozmieszczenie liter, logotypy itp.). czyli marki wlasne tak na prawde \"wracaja do korzeni\".
  • Czytelnik 2017-04-02 07:22:01
    Światowa Organizacja Zdrowia od lat apeluje o ograniczenie spożycia mięsa, które prowadzi do otyłości, cukrzycy i różnych rodzajów raka, podobnie nalezy ograniczyć spożycie cukru, zdrowe jedzenie to jedzenie przede wszystkim warzyw, bez cukru, barwników, zagęszczaczy, wzmacniaczy smaku itp. i to się nie zmieni ponieważ wiedza o żywieniu pochodzi z badań naukowych
  • jw 2017-04-02 18:20:25
    Nie milenialsi Ci ludzie nazywani są pokoleniem \"ani ani\" ani do pracy, ani do nauki.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.75.174
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!