Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Ekspert: W dobie pandemii Polacy przekonali się, że nie muszą chodzić do sklepu codziennie

- Na skutek pandemii nasz sposób robienia zakupów bardzo się zmienił. Będzie to miało wpływ na nasze zakupy w przyszłości. Pamiętajmy, że wciąż w sklepach obowiązują limity klientów oraz wymagania higieniczne jak rękawiczki czy płyny. Wszystko to sprawia, że zakupy dalej nie są rozrywką - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Ekspert: W dobie pandemii Polacy przekonali się, że nie muszą chodzić do sklepu codziennie
Agnieszka Górnicka: Na skutek pandemii sposób robienia zakupów bardzo się zmienił, fot. mat. pras.

Autor: Adam Tubilewicz/Portalspozywczy.pl
Data: 27-05-2020, 10:56

Agnieszka Górnicka ocenia, że niektóre zmiany zachowań zakupowych, które obserwujemy obecnie, okażą się trwałe.

- Na przykład robienie zakupów rzadziej i za większe jednorazowe kwoty. Wielu Polaków przekona się, że nie muszą chodzić do sklepu co drugi dzień albo wręcz codziennie. W efekcie liczba wizyt w placówkach handlowych będzie nadal ograniczona, nauczymy się też lepiej zarządzać większymi zakupami - dodaje.

Prezes Inquiry wskazuje, że u większości Polaków pandemia zmieniła podejście do zakupów. 

- W pierwszym etapie pandemii znacznie więcej osób niż wcześniej wybierało produkty z długim terminem ważności. Sporo konsumentów (blisko 1/3) przyznawało, że kupuje tylko produkty pakowane, co oznacza rezygnację z produktów świeżych. Także i teraz kupowanie mięsa z lad z obsługą jest niezbyt przyjemne. Zasłony i przyłbice w praktyce tworzą istotną barierę dla zakupów dokonywanych w ten sposób. Jesteśmy wciąż wyczuleni na kwestie higieny, łatwiej i bezpieczniej jest kupić produkt pakowany niż dotykany przez personel, nawet w rękawiczkach. Poza tym, w sytuacji, gdy robimy zakupy rzadziej, nie będziemy kupować tyle samo produktów świeżych, co przed pandemią - dodaje.

Górnicka spodziewa się także, że Polacy będą kupowali rzadziej w mniejszej liczbie różnych sklepów. 

- Polski rynek był do tej pory ewenementem w UE jeśli chodzi o częstotliwość zakupów spożywczych i liczbę różnych sieci na rynku. Jeżeli ktoś średnio chodził regularnie do sklepów czterech sieci, teraz robi zakupy rzadziej i chodzi do trzech z nich, czyli jeden sklep wypada z listy. Nadal chcemy kupować blisko domu, pandemia wzmocniła więc trend, który był już wcześniej widoczny - dodaje.

Komentarz pochodzi z tekstu "Koronawirus zatrzyma renesans lad mięsnych w polskim handlu?".

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Agnieszka Górnicka RSS ALERT    /    Inquiry RSS ALERT    /    Inquiry Market Research RSS ALERT    /    koronawirus RSS ALERT    /    zwyczaje zakupowe RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.236.108.61
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!