• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Ekspert: warunkiem sukcesu branży FMCG w e-commerce jest wartość dodana dla konsumenta

─ Poszerzenie oferty sieci Kaufland o możliwość dokonywania zakupów internetowych, z oczywistych względów, zostało pozytywnie odebrane przez klientów marki, jednak jak widać niewystarczająco spełniając założenia sklepu. Dlaczego projekt został zamknięty – trudno oceniać nie znając jakich konkretnie rezultatów oczekiwał właściciel po tym teście. Wybrzmiewa tam jeden podstawowy problem ─ pogodzenie cen ze sklepów stacjonarnych z warunkami e-commerce i z zyskownością projektu w krótkim terminie, co nie miało szans powodzenia ─ mówi portalowi dlahandlu.pl Emil Pawłowski, ekspert Gemiusa.
  • Autor: dlahandlu.pl
  • Data: 18-12-2017, 09:54
Ekspert: warunkiem sukcesu branży FMCG w e-commerce jest wartość dodana dla konsumenta
Emil Pawłowski, Gemius fot. za dlahandlu.pl

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

─ Biorąc pod uwagę obecną sytuację biznesów e-grocery, Kaufland chciał prawdopodobnie powalczyć o odbieranie klientów pozostałym sieciom. Mógł to zrobić znacząco obniżając ceny – co w przypadku założeń projektu oraz marżowości tego rynku jest bardzo trudne. Inną drogą mogłoby być zaproponowanie unikalnego rozwiązania dla klientów – dotyczącego sposobu dostarczania produktów jak elastyczność i szybkość oraz jakości sprzedawanych warzyw czy owoców – czego nie zaproponowano ─ wyjaśnia ekspert.

─ Wchodząc na wysoce konkurencyjny rynek, bez rewolucyjnych rozwiązań, musimy brać pod uwagę długą perspektywę osiągania oczekiwanego zysku, bez gwarancji sukcesu. Nastawiając się przy tym, na wykonywanie poszczególnych czynności lepiej niż pozostali gracze na rynku, niezależnie czy będzie to dbanie o doświadczenia klientów na etapie zakupów w e-sklepie, czy na etapie dostarczania produktów pod adres docelowy. Namiastkę gwarancji sukcesu daje więc wyróżnienie się lub perfekcja w podstawowej obsłudze - dodaje. 

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!