Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert: Wciąż możliwe jest utrzymanie marki Piotr i Paweł na rynku

Utrzymanie na polskim rynku konceptu delikatesowego jest raczej nierealne i nie jest to kwestia niczyjej złej woli. Sieć delikatesowa jest w zasadzie bezbronna konkurencyjnie w sytuacji, gdy produkty delikatesowe wprowadziły sklepy dyskontowe, cechujące się bardzo szybką rotacją i – co za tym idzie korzystnymi cenami – ocenia Andrzej Faliński, prezes Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego. Mimo to, wciąż możliwe jest utrzymanie marki Piotr i Paweł na rynku.

Ekspert: Wciąż możliwe jest utrzymanie marki Piotr i Paweł na rynku
Andrzej Maria Faliński. Fot. PTWP
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 29-04-2019, 12:12

- Marka Piotr i Paweł jest ikoną polskiego handlu nowoczesnego, a dzisiejszą sytuację poprzedziły lata sukcesów i kreacji standardu „dobrego sklepu”. Dziś jednak to kwestia decyzji spółki SPAR, czy ulegnie sile i sentymentowi tej marki, czy postawi na jednolitość modelu i na markę SPAR. Chciałbym by to była marka Piotr i Paweł, ale – pożyjemy zobaczymy. Handlowo to nie będzie miało wielkiego znaczenia – mówi Andrzej Faliński w rozmowie z dlahandlu.pl.

Jego zdaniem, powstanie i sukces sieci delikatesowych w Polsce było ciekawym eksperymentem w zderzeniu z ekspansją sprzedaży masowej. Jednak utrzymanie konceptu delikatesowego jest raczej nierealne.

- Sieć delikatesowa jest w zasadzie bezbronna konkurencyjnie w sytuacji, gdy produkty delikatesowe wprowadziły sklepy dyskontowe, cechujące się bardzo szybką rotacją i – co za tym idzie korzystnymi cenami. Sieć delikatesów to zupełnie inna kalkulacja kosztów niż w innych konceptach i formatach, także supermarketach. Zeszły one z rynku nie dlatego, że były złe, ale dlatego, że nie były w stanie utrzymać tempa sprzedaży i w konsekwencji zapanować nad stratami i zaoferować ceny porównywalne do innych formatów sieciowych – tłumaczy ekspert.

Czytaj więcej w dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Andrzej Faliński RSS ALERT    /    Piotr i Paweł RSS ALERT    /    handel RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 18.204.42.98
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!