Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspert: Żabka w rękach nowego właściciela to impuls do wzrostów

Nowy właściciel sieci Żabka Polska oraz Freshmarketu da im z pewnością impuls do dalszych wzrostów, rozwoju sieci i ich oferty, możliwe, że też akwizycji mniejszych graczy – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Ekspert: Żabka w rękach nowego właściciela to impuls do wzrostów
Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot. Fot. PTWP

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 22-02-2017, 14:42

- Stało się! Żabka przeskakuje do nowego właściciela. Na drodze do przejęcia stoją jeszcze tylko wymogi i zgody prawne organów państwowych, które niezbędne są przy tak dużej akwizycji. A po tym CVC Capital Partners stanie się nowym właścicielem ulubionego płaza milionów polaków. Z resztą zamiłowanie do zwierząt w Polakach widać, chociażby po niesłabnącym uczuciu do uroczego owada jakim jest Biedronka – mówi dla serwisu portalspozywczy.pl Radosław Kaczmarek, Strategy Consultant & Partner w agencji strategicznej Melting Pot.

Dodaje, że dla funduszu funduszu private equity to nic innego jak chłodna kalkulacja. - Żabka (oraz młodszy brat - Freshmarket) działa na rynku convenience, który w Polsce ma się dobrze i jest tym obszarem, w którym najmocniej będzie rozwijać się handel w Polsce. Z pewnością długofalowy trend convenience był jednym z czynników, który decydował o zakupie. Dla samej sieci będzie to z pewnością nowy impuls do dalszych wzrostów, rozwoju sieci i jej oferty, możliwe, że też akwizycji mniejszych graczy - tłumaczy ekspert.

Jego zdaniem, jeżeli chodzi o przeciętnego klienta Żabki, to nie odczuje on różnicy po zmianie właściciela. - Sieci convenience mają swoja dynamikę rozwoju, stale testują nowe rozwiązania i koncepty. Dostosowują ofertę i asortyment do lokalizacji. Dlatego konsument będzie nadal miło zaskakiwany nowościami, ale nie będą one bezpośrednio związane ze zmianą właściciela - podsumowuje Radosław Kaczmarek. 

Przypomnijmy, 21 lutego br. CVC Capital Partners - jedna z firm private equity i doradztwa inwestycyjnego - poinformowała, że poprzez swoje fundusze nabyła spółkę Żabka Polska od Mid Europa Partners. Do sfinalizowania akwizycji potrzebne jest pozyskanie koniecznych zgód wynikających z uwarunkowań prawnych.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Radosław Kaczmarek RSS ALERT    /    Melting Pot RSS ALERT    /    Żabka RSS ALERT    /    Freshmarket RSS ALERT    /    CVC Capital Partners RSS ALERT    /    sklepy convenience RSS ALERT    /    convenience RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Xyz 2017-02-22 18:20:14
    Skad sie biora Ci eksperci. Zabka nie jest warta nawet polowy z tych rzekomych 4 mld zl. Jesli ma ebidde ok 400 mln to zakup razy 10 ebiida jest glupota. Poza tym fundusz kupil tylko zorganizowane przedsiebiorstwo, ktore nie ma nic swojego bo nawet sklepy wynajmuje. Co do potencjalu wzrostu to taki juz nie istnieje bo lokalizacje sie koncza, chyba ze wroca po powierzchni 40mkw bo na wiekszych wtopili (freshmarket). Branzowi nie kupili bo policzyli ze ta cena to jakis kosmos zatem pogratulowac funduszowi glupoty...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.101.141
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!