Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Ekspertka o Dino: Czasem błaha sprawa wywołuje kryzys wizerunkowy firm

W grudniu br. media obiegła informacja, że ekspedientka placówki Dino Polska w Pile obsługiwała klientów w maseczce z hasłem "JBC PIS". Przedstawiciel sieci sklepów Dino podkreślił, że jeśli taka sytuacja miała miejsce, to nie odbyła się ona z inicjatywy firmy i była wbrew procedurom. Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl tłumaczy, że wszyscy pracownicy powinni mieć świadomość tego, że ich prywatne poglądy polityczne manifestowane podczas wykonywania obowiązków mogą mieć wpływ na negatywny odbiór ich pracodawcy w oczach opinii publicznej.

Ekspertka o Dino: Czasem błaha sprawa wywołuje kryzys wizerunkowy firm
welina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries, fot. mat. pras.

Autor: www.portalspozywczy.pl
Data: 23-12-2020, 10:46

Jako pierwsze o sprawie ekspedientki Dino w maseczce "JBC PiS" poinformowało Radio Poznań, temat podchwycił też portal tvp.info.

- Co powinna zrobić sieć handlowa Dino, aby wyjść bez szwanku z kryzysu wizerunkowego? - Sprawa wydaje się błaha, ale jednak odbiła się szerokim echem w mediach. Wydawałoby się, że sytuacja, w której pracownik jednego z setek sklepów w całej Polsce nakłada maseczkę z wulgarnym napisem ujawniającym jego poglądy polityczne, nie spowoduje kryzysu wizerunkowego sieci handlowej Dino. Stało się jednak inaczej. Co powinna w takiej sytuacji zrobić wspomniana sieć? Przygotować oficjalną odpowiedź, która wyrazi stanowisko zarządu i trafi do mediów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Ewelina Radowicz, CEO, Head of Public Relations w agencji Pitted Cherries.

- Żyjemy w czasach mediów społecznościowych i błyskawicznego obiegu informacji. To niestety sprawia, że wiele z naszych zachowań może rozpętać medialną burzę. Wszystko zależy od tego, czy konsumenci i dziennikarze kolokwialnie pisząc „podchwycą temat”. Na szczęście są to zazwyczaj "duże chmury", z których w konsekwencji spada "mały deszcz". Takie tematy często się pojawiają po to, aby za chwilę zniknąć - dodaje.

- Nie zmienia to oczywiście faktu, że wszyscy pracownicy, niezależnie od rodzaju wykonywanej pracy, powinni mieć świadomość tego, że ich zachowania w czasie pracy czy też prywatne poglądy polityczne manifestowane podczas wykonywania obowiązków, mogą mieć wpływ na negatywny odbiór ich pracodawcy w oczach opinii publicznej. Muszą się więc liczyć z konsekwencjami i oczywiście swoje poglądy wyrażać wyłącznie w sferze prywatnej. Natomiast z pewnością nie warto generalizować i uważać, że poglądy jednego pracownika są poglądami całej sieci handlowej - tłumaczy ekspertka.

- Podstawą budowania pozytywnego wizerunku firmy, w której pracujemy, jest przede wszystkim szacunek. Jeśli nie szanujemy swojego miejsca pracy lub nie zależy nam na utrzymaniu tam stanowiska, to nie dokładamy żadnej cegiełki, aby ten pozytywny wizerunek budować. Ważne są także wartościowe szkolenia z obsługi klienta. Moim zdaniem uśmiechnięty, pomocny, sympatyczny sprzedawca to najlepsza wizytówka sklepu. Jednak, aby sprzedawca taki był, musi być odpowiednio doceniany i motywowany - podsumowuje Ewelina Radowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Ewelina Radowicz RSS ALERT    /    Pitted Cherries RSS ALERT    /    Dino RSS ALERT    /    handel RSS ALERT    /    wizerunek firmy RSS ALERT

KOMENTARZE (8)

  • Wiarus 2020-12-23 18:12:45
    Gdyby sytuacja była odwrotna , to znaczy JBĆ Lumpart, to z pewnością ta pani straciła by już pracę, niezależnie jakiej sieci by to dotyczyło. Tolerancja jest tylko wtedy gdy obrażam konserwatystów , w drugą stronę jest faszyzm i homofobia.
    • Janek 2020-12-23 21:38:06
      Jest całkowicie odwrotnie jak piszesz.
  • Jacek 2020-12-23 22:30:46
    Kupujemy w tych Dino by Polski sklep mógł być doceniony i Polski właściciel, zarabiał a nie zagraniczne biedronki itp. Jednak jak nie usłyszę że te panie nie zwolniono na zgnity p.. K to przestanę tam kupywać.
    • Miękiszon 2020-12-24 07:35:30
      O tak obraź się i idź kupować do Lidla i Kauflandu
  • Rozwinę skrót JBC PiS 2020-12-24 07:55:31
    Jarosław Będzie Cezarem Prawym i Sprawiedliwym
  • Daw 2020-12-24 14:10:53
    Pani ekspedientka na rację. Czemu ma to ukrywać?
  • Albert 2020-12-27 18:01:53
    Pojęcie "konserwatyzm" w Polsce jest niestety mylone z nacjonalizmem. Nie są to pojęcia równoznaczne. Czytając niektóre wpisy zastanawia ich konfrontacyjny sens. Zdobywajcie wiedzę i informacje korzystając z różnych źródeł będziecie odporniejsi na manipulacje. Bądźmy milsi dla siebie w Nowym Roku !!

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.239.40.250
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!