• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

EM&F rozważa wypłatę dywidendy

Grupa Empik Media & Fashion, która dotychczas nie wypłacała dywidendy, nie wyklucza podzielenia się ubiegłorocznym zyskiem z akcjonariuszami. Ewentualna dywidenda nie będzie jednak duża i może wynieść kilkanaście groszy - poinformował PAP Maciej Dyjas, dotychczasowy prezes spółki, a obecnie prezes Eastbridge, głównego akcjonariusza.
  • Autor: PAP
  • Data: 14-04-2010, 12:05

"Eastbridge nie oczekuje dywidendy od spółki. Jednak niektórzy mniejszościowi akcjonariusze mają takie oczekiwania, zwłaszcza, że spółka nie wypłacała dotychczas dywidendy. Nie wykluczam, że może dojść do wypłaty niedużej dywidendy z ubiegłorocznego zysku, rzędu kilkunastu groszy na akcję. Nie spodziewałbym się jednak dużej dywidendy" - powiedział Dyjas.

Na wtorkowym zamknięciu akcje NFI Media&Fashion kosztowały 16,96 zł.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W 2009 roku zysk netto z działalności podstawowej grupy zmniejszył się o 9,6 proc. do 86,7 mln zł. Przychody wzrosły o 18,4 proc. do 2,72 mld zł, a EBITDA z działalności podstawowej zwiększyła się o 1,2 proc. do 210,1 mln zł.

Grupa Empik Media & Fashion zakładała wcześniej dwucyfrową poprawę wyników w 2010 roku.

"W pierwszym kwartale nasza EBITDA była nieco lepsza niż rok wcześniej. Plan wzrostu EBITDA w całym roku o kilkanaście proc. wydaje się realny" - powiedział Dyjas.

"Polska powoli wychodzi z kryzysu, który nie był u nas jednak zbyt głęboki. Szybciej odżywa Rosja, ale tam spowolnienie gospodarcze było bardziej wyraźne. Bazując na dość optymistycznych wynikach za pierwszy kwartał zwiększyliśmy plan otwarć nowych sklepów w 2010 roku o 4-5. Pierwotny plan zakładał powyżej 80 sklepów plus 15-25 na liście rezerwowej" - dodał.

Na koniec 2009 roku grupa zarządzała siecią 662 punktów w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, Niemczech, Turcji i Rumunii.

Na początku kwietnia należący do NFI Empik Media & Fashion Empik objął 51 proc. udziałów w spółce Virtualo przygotowującej i dystrybuującej treści cyfrowe do polskich i zagranicznych księgarni internetowych. To nie koniec tegorocznych planów przejęć.

"Prowadzimy kilka rozmów o potencjalnych akwizycjach w Polsce i zagranicą. Szukamy okazji, które dadzą potencjał wzrostu w regionie. Może w tym roku przeprowadzimy jeszcze akwizycje" - powiedział Dyjas.

NFI Empik Media&Fashion chce także dalej rozwijać się organicznie.

"W ciągu najbliższych kilku lat mamy potencjał niemal podwojenia liczby naszych sklepów. Uważam, że rozwój organiczny możemy finansować z długu i naszych przepływów pieniężnych, przy założeniu nie przekraczania zadłużenia w wysokości 2,5 razy EBITDA" - powiedział Dyjas.

"Jako prezes Eastbridge, głównego akcjonariusza, uważam, że nie ma obecnie potrzeby emisji akcji. Nie chcielibyśmy rozwadniania akcjonariatu. Uważamy, że spółka da dobry zwrot z inwestycji, dlatego jesteśmy długoterminowym inwestorem" - dodał.

Ewa Pogodzińska

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!