• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Emperia liczy, że dynamika sprzedaży Stokrotki w 2013 będzie powyżej rynku

Prezes Emperii, Artur Kawa, nie wyklucza, że w przyszłym roku rynek detaliczny spadnie. Liczy jednak, że sieć Stokrotka będzie się zachowywać lepiej niż rynek.
  • Autor: PAP
  • Data: 15-11-2012, 15:58

"Jeśli w kolejnych kwartałach utrzyma się obserwowany na rynku od września trend spadku sprzedaży porównywalnej, to w przyszłym roku wzrost rynku może być zerowy, a możliwe są nawet niewielkie spadki" - powiedział Kawa podczas czwartkowego spotkania.

Powołał się na dane z AC Nielsen, z których wynika, że od września spadki sprzedaży porównywalnej wynoszą na rynku kilka procent.

"Od września widać schłodzenie rynku detalicznego. Nie widzimy pozytywnej dynamiki LFL. To potwierdza naszą ostrożność, jeśli chodzi o 2013 rok" - powiedział prezes.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

W jego opinii wyniki sprzedażowe sieci Stokrotka powinny być lepsze niż całego rynku.

"Stokrotka ma potencjał do poprawy sprzedaży. Jeśli wprowadzimy w życie te pomysły, które mamy, to w przyszłym roku powinniśmy performować lepiej niż cały rynek" - powiedział prezes Kawa.

"Efekty tego co robimy będą widoczne w wynikach od połowy 2013 roku" - dodał.

Powtórzył, że poprawa wyników spółki w kolejnych kwartałach ma wynikać m.in. z planowanej poprawy warunków handlowych z dostawcami i zmniejszenia kosztów funkcjonowania sklepów.

Spółka pracuje też nad koncepcją wdrożenia nowego systemu logistycznego dla sieci detalicznej. Jej opracowanie ma się zakończyć jeszcze w tym roku.

"Rozważamy każdą opcję. Są scenariusze, które zakładają, że moglibyśmy mieć własną logistykę od lipca 2013 roku" - powiedział Kawa.

Dodał, że spółka myśli o 1-2 większych magazynach i większej liczbie tzw. cross-docków. Budowa własnego magazynu jest mało prawdopodobna, w grę wchodzi raczej wynajem.

Do końca roku Emperia zamierza przygotować strategię dla grupy.

Obecnie Emperia ma 188 supermarketów Stokrotka. Do końca roku otwartych ma być jeszcze pięć placówek.

"W przyszłym roku chcemy otworzyć 15-20 Stokrotek" - powiedział dziennikarzom Kawa.

Po trzech kwartałach grupa Emperia wypracowała 8,2 mln zł zysku netto (spadek o 18,2 proc. rdr) przy przychodach na poziomie 1,442 mld zł (wzrost o 5 proc. rdr). Strata EBIT wyniosła 26,8 mln zł wobec 16,5 mln zł zysku operacyjnego rok wcześniej, a EBITDA spadła do 5,3 mln zł z 51,4 mln zł przed rokiem. Na wyniki wpływ miały zawiązane rezerwy na trwale nierentowne placówki Delima: 8,5 mln zł w I półroczu i prawie 46 mln zł w III kwartale.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!