• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Emperia likwiduje sieć sklepów Delima

Na posiedzeniu zarządu spółki Stokrotka, po zapoznaniu się z wynikami sklepów delikatesowych działających pod nazwą Delima i przeprowadzonej analizie, została podjęta decyzja o zaprzestaniu dalszego rozwijania tego formatu sklepów. W związku z powyższym spółka nie będzie otwierała kolejnych sklepów delikatesowych.
  • Autor: portalspozywczy.pl/PAP
  • Data: 31-08-2012, 10:55
Emperia likwiduje sieć sklepów Delima
Prezes spółki Emperia, Artur Kawa

Jak poinformowała spółka, jednocześnie zostanie przeprowadzone postępowania sanacyjne w stosunku do aktualnie istniejących lokalizacji, które będzie obejmowało w szczególności takie działania jak: przekształcenie części sklepów w supermarkety Stokrotka, zmniejszenie kosztów operacyjnych sklepów oraz renegocjacje warunków istniejących umów najmu w zakresie czasu obowiązywania, stawek czynszu oraz wielkości wynajmowanej powierzchni.

Sklepy Delima znajdują się w galeriach handlowych, w których spółka Stokrotka prowadzi działalność na podstawie umów najmu zawartych na czas określony tj. 10 lat. Zarząd Stokrotka Spółka z o.o. oszacował, że konsekwencją podjętej uchwały będzie zawiązanie rezerwy kosztowej w kwocie 45.959 tys. złotych.

"Zdecydowaliśmy o nierozwijaniu formatu Delima. Zawiązaliśmy w II kw. prawie 8,5 mln zł rezerw. W tym kwartale zawiążemy przeszło 45 mln zł rezerw" - powiedział na konferencji prezes spółki Emperia, Artur Kawa.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Spółka podała, że rezerwa z tytułu umów najmu rodzących obciążenia w wysokości prawie 46 mln zł zostanie ujęta w księgach w sierpniu.

"W kolejnych kwartałach te rezerwy będą rozwiązywane, co będzie stanowić duży potencjał do poprawy wyników" - powiedział prezes.

Dodał, że część istniejących, nierentownych sklepów Delima spółka może przekształcić w placówki sieci Stokrotka.

"W kolejnych miesiącach będziemy decydować, czy nierentowne Delimy zamieniać na Stokrotki" - powiedział.

Obecnie sieć sklepów delikatesowych Delima liczy 9 placówek, z czego 5-6, jak powiedział prezes, jest nierentownych. Sieć Stokrotek obejmuje 188 placówek.

Prezes Kawa poinformował, że do końca roku otwartych może być jeszcze 6-7 sklepów Stokrotka. W przyszłym roku może przybyć kilkanaście nowych placówek. - W kolejnych latach tempo otwarć może wynieść 15-20 placówek rocznie - powiedział Kawa.

"Myślimy głównie o rozwoju organicznym, ale jeśli będą okazje, to nie wykluczamy przejęć czy fuzji" - dodał.

Prezes poinformował, że trwają prace nad wypracowaniem nowych optymalnych rozwiązań logistycznych dla działalności detalicznej. Spółka rozważa kilka scenariuszy. Nie wyklucza, że częściowo logistyka opierać się będzie na zewnętrznych dostawach, a częściowo na własnych centrach logistycznych.

"Umowa z Tradisem obowiązuje do końca czerwca przyszłego roku. Mamy czas, by przemyśleć, jak nasza logistyka będzie wyglądać. Własna logistyka nie będzie wcześniej niż z końcem czerwca 2013 roku" - powiedział prezes.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Kazik 2012-08-31 13:51:22

    Nareszcie !!!! Każdy kto był w Toruńskiej Delimie wie że tak prowadzony supermarket to porażka. Nieświeże wędliny, brak obsługi i kolejki przy kasach...to norma .... Pa Pa Żegnajcie....i nie wracajcie bo stokrotki to kolejna śmieszna forma sklepu - zwłaszcza w Toruniu.

    Odpowiedz
  • hrabia Ponimirski 2012-08-31 14:49:16

    śmieszny to ty jesteś pajacyki toruński ! idż do biedrony jak twoi ziomale !!!

    Odpowiedz
  • xx 2012-08-31 14:59:01

    Delima w Galeriach Handlowych?? To dlaczego u nas w Galerii Nowy Świat w Rzeszowie jest Stokrotka a nie Delima??

    Odpowiedz
  • AST 2012-09-01 10:27:44

    EMPERIA TO GIEŁDOWA WYDMUSZKA JAKICH WIĘKSZOŚC NA NASZEJ GIEŁDZIE. KONIEC EMPERII TO KWESTIA ROKU A NAJWYŻEJ DWÓCH LAT.

    Odpowiedz
  • Tolo 2012-09-01 11:07:21

    A ja bardzo żałuję, ponieważ Stokrotka w miejscu Delimy to ograniczony do minimum, nudny asortyment, więc pójdę do Piotra i Pawła, albo do Almy. Delima miała bardzo ciekawy wybór różnych produktów np. austriackie soczki, albo dobre piwa. Jeśli dla kogoś sieć to raptem 7-8 sklepów i do tego bardzo mało tych sklepów ma dobre lokalizacje w dużych miastach to ciężko się dziwić, że nie ma zysku. Szkoda, ale Emperia to dziwoląg. Raz coś sprzedaje, później kupuje, dziwne formaty sklepików rozdrobione do maksimum, na niczym porządnie się nie skupią, tylko ciągną 10 srok za ogon i prężą muskuły robiąc z siebie super, wielkiego gracza, a to takie małe piśki.

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!