Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Emperia poprawia wyniki finansowe

Grupa Kapitałowa Emperia pomimo trudnej sytuacji makroekonomicznej poprawiała wyniki finansowe w pierwszym kwartale 2013 r. Emperia miała w I kw. 2013 roku 13,7 mln zł zysku netto wobec 26,2 mln zł przed rokiem. Wynik był lepszy od konsensusu rynkowego na poziomie 9,2 mln zł.


Autor: www.portalspozywczy.pl /PAP
Data: 15-05-2013, 22:51

Zysk EBITDA Emperii osiągnął poziom 23,7 mln zł i był wyższy w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego o 3,9 proc. Przychody ze sprzedaży w wysokości 493 mln zł były wyższe o 0,33 proc.

Zysk netto wypracowany przez Grupę Emperia wyniósł 13,7 mln zł i był niższy o 47,7 proc. Na jego poziom wpłynęło przede wszystkim zmniejszenie dochodów odsetkowych - o blisko 10 mln zł, po ubiegłorocznej wypłacie dywidendy akcjonariuszom. Na szczególną uwagę zasługują dobre wyniki segmentu detalicznego, który odpowiada za blisko 98 proc. przychodów ze sprzedaży Grupy.

Zysk operacyjny wzrósł do 13,5 mln zł z 11,6 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali, że EBIT wyniesie 9,6 mln zł. Przychody grupy wzrosły do 493 mln zł z 491,4 mln zł przed rokiem i były nieco poniżej prognoz na poziomie 500,2 mln zł.

Spółka przypomniała w komentarzu do wyników, że w I kwartale ubiegłego roku miały miejsce zdarzenia jednorazowe, które istotnie wpłynęły na wynik tamtego okresu. Grupa osiągnęła m.in. 11,6 mln zł wyniku na operacjach finansowych (w bieżącym okresie tylko 1,7 mln zł), co było związane z posiadanymi środkami ze zbycia działalności dystrybucyjnej.

Wynik operacyjny segmentu detalicznego wzrósł w I kw. 2013 r. do 2,29 mln zł z 210 tys. zł rok wcześniej. Na koniec kwartału grupa posiadała 240 sklepów wobec 238 rok wcześniej.

Segment nieruchomości zanotował wzrost wyniku operacyjnego do 9,7 mln zł z 38 tys. zł przed rokiem. W obszarze informatycznym wynik wzrósł do 2,1 mln zł z 1,45 mln zł.

W pierwszym kwartale Grupa Kapitałowa Emperia zgodnie z obraną strategią swoje działania koncentrowała na umacnianiu pozycji Grupy w sektorze handlu detalicznego artykułami spożywczymi jako głównym obszarze działalności.

W segmencie supermarketów rozpoczęto proces implementacji strategii „Nowa jeszcze lepsza Stokrotka", którego celem jest uatrakcyjnienie konceptu supermarketu Stokrotka dla konsumentów jak i stworzenie efektywniejszego modelu jego funkcjonowania. Kontynuowano proces upraszczania struktur organizacyjnych, optymalizacji kosztów sklepów i redukcji kosztów centrali.

więcej informacji:

Dariusz Kalinowski RSS ALERT    /    Artur Kawa RSS ALERT    /    Cezary Baran RSS ALERT    /    Emperia RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 54.85.57.0
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!