Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Emperia zakłada prawie 100 mln zł zysku netto

Spółka Emperia Holding szacuje, że skonsolidowany zysk netto wypracowany w 2010 roku sięgnął 98 mln zł wobec prognozowanych 89 mln zł w związku z wyższymi bonusami od dostawców za ub. rok, poinformowała spółka w komunikacie.

Emperia zakłada prawie 100 mln zł zysku netto
Narastająco w I-IV kw. 2010 roku spółka miała 95,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto

Autor: ISB
Data: 02-05-2011, 14:11

- Korekta prognozy zysku netto wynika z otrzymania przez grupę wyższych od zakładanych bonusów od dostawców za 2010 rok i przekroczeniu w związku z tym poziomu prognozowanego zysku netto grupy - podano w komunikacie.

Spółka zrewidowała także niektóre wyniki finansowe dla poszczególnych dywizji:

Dla dywizji supermarkety Stokrotka/Delima zmiany obejmują: przychody ze sprzedaży wysokości 1.562 mln zł (zmniejszenie z 1.828 mln zł), EBITDA 41 mln zł (zmniejszenie z 47 mln zł), zysk netto 12 mln zł (zmniejszenie z 17 mln zł). Dywizja ta zwiększyła także nakłady inwestycyjne z 38 mln zł do 42 mln zł oraz zwiększyła dług netto z -24 mln zł do -48 mln zł.

- Korekta prognozy dla dywizji supermarkety Stokrotka/Delima w zakresie: przychodów ze sprzedaży, EBITDA, zysku netto wynika w głównej mierze z alokacji spółek: Społem Tychy Sp. z o.o. i Maro-Markety Sp. z o.o. do Dywizji Grupa Dystrybucyjna Tradis - podano także.

W dywizji grupa dystrybucyjna Tradis dług netto zmniejszył się do 3 mln zł wobec prognozowanych 21 mln zł.

W dywizji nieruchomości Emperia przychody ze sprzedaży wzrosły z 58 mln zł do 65 mln zł, zysk netto wyniósł 12 mln zł wobec prognozowanych 7 mln zł. Wartość nakładów inwestycyjnych spadła do 43 mln zł wobec 84 mln zł, a dług netto zmniejszył się z 406 mln zł do 355 mln zł.
Emperia podała, że korekta prognoz dla dywizji Nieruchomości wynika z wyższych od oszacowanych w prognozie korekt pomiędzy dywizjami oraz zrealizowanych w 2010 transakcji jednorazowych - zbycia nieruchomości.

Narastająco w I-IV kw. 2010 roku spółka miała 95,44 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 69,34 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 5916,57 mln zł wobec 5525,66 mln zł. W ujęciu jednostkowym, w I-IV kw. 2010 roku spółka miała 62,70 mln zł zysku netto wobec 43,97 mln zł zysku rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Emperia RSS ALERT    /    Tradis RSS ALERT    /    Stokrotka RSS ALERT    /    Delima RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • kasztanka marszałka 2011-05-03 15:19:56
    Żeby tylko UOKiK nie wydał zgody na ......\" fuzję\".......z Eurocashem bo będzie bardzo źle. Wiemy o tym wszyscy , kto ma trochę oleju w głowie wie , że to byłaby zguba dla detalistów - chyba ,że ktoś naprawdę wierzy w te bzdury portugalczyków. Jeżeli UOKiK powie NIE - wszyscy odetchną z ulgą , nawet Ci , którzy MUSZĄ opowiadac brednie ,że są za połączeniem tych dwóch kolosów i zostanie osiągnięty efekt synergii - nie mogę już tego słuchac. Dla kogo dobrze ? Dla p.Amarala , który to szalenie skutecznie wspierac detal polski........i ( tu najlepsze ) ...idzie na wojnę z Biedronką !!!! Kończę nie dobrze mi się robi...

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.97.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!