Empik stawia na ekologiczne dostawy w e-commerce
- Autor: oprac. JS
- Data: 22-04-2022, 13:38

– Odbiór zamówień w salonach stacjonarnych to najpopularniejszy sposób dostawy wśród klientów platformy Empik.com, a teraz także najbardziej ekologiczny. Od kilku miesięcy mogą oni odbierać większość produktów zamówionych online bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszamy zużycie kartonów nawet o 610 ton rocznie – wskazuje Mateusz Rokita, dyrektor ds. Logistyki B2C w Empiku.
Już niespełna 250 zamówień w opcji dostawy do salonów wystarczy, aby uratować 1 drzewo. Rocznie oznacza to ok. 40 000 drzew – to cztery razy więcej niż rośnie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.
Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Zakupy w Empiku bez opakowań
Ponad 75% produktów z oferty własnej Empiku jest objętych ekodostawą, czyli trafia z magazynu centralnego do salonów stacjonarnych bez opakowań. Obecnie dotyczy to zamówień online zawierających jednocześnie do czterech sztuk produktów z kategorii: Książka, Muzyka, Film i Zabawki, a także części artykułów z kategorii Sport, Motoryzacja i AGD. Empik zapowiada wprowadzenie tego rozwiązania również dla wybranych artykułów papierniczych i produktów z sekcji Zdrowie i Uroda jeszcze w tym roku.
Zamówienia bez opakowań są odpowiednio zabezpieczone w trakcie transportu z magazynu. Przewożone są w zbiorczych, usztywnionych pudełkach, które chronią je przed uszkodzeniem. Z tej metody dostawy wyłączone są jednak między innymi produkty o wysokiej wartości, tzw. drobnogabarytowe oraz podatne na uszkodzenia mechaniczne (np. szklane flakony perfum, płyty winylowe czy figurki). Usługa ta nie obejmuje również zamówień od firm sprzedających swoje produkty w ramach Empik Marketplace (EmpikPlace).
– Pierwsi klienci otrzymują już swoje paczki z nowym, papierowym wypełnieniem. Testujemy również papierowe taśmy. Docelowo, w ciągu kilku miesięcy całkowicie zaprzestaniemy wykorzystywania plastikowych folii do pakowania produktów zamówionych na Empik.com. Uruchomiliśmy także pilotażowy program odzysku kartonów, w których transportowane są produkty od dostawców oraz z magazynu do salonów stacjonarnych. Pozwoli to zmniejszyć ich zużycie o 50% rok do roku. Na naszej liście priorytetów znajduje się również ekologiczny zielony transport, który pomoże nam redukować ślad węglowy generowany w ramach procesów logistycznych – podkreśla Mateusz Rokita.
więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Unitop: Wzrost cen opakowań to wielkie wyzwanie dla firm
-
ZPP wystosowało stanowisko ws. systemu kaucyjnego
-
Raport: Klienci z coraz większymi wymaganiami w stosunku do galerii handlowych
-
Ikea wprowadza usługę „Skanuj i Płać”
-
UOKiK nałożył ponad 5,3 mln złotych kary na Vinted
-
W Płocku będzie produkowana poliolefinowa folia shrink sleeve TD
-
UOKiK przygląda się rynkowi e-commerce. Sprawdzi traktowanie konsumenta
-
E-commerce wzrósł w I kw. kilkanaście procent
-
Rosną ceny w e-sklepach. Co na to klienci?
-
Akcje Amazona w dół prawie 10 proc.
komentarze (0)