Partnerzy portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu

Empik stawia na ekologiczne dostawy w e-commerce

Empik rezygnuje z pakowania zamówień internetowych w opcji bezpłatnej dostawy do salonów. Ponadto firma zmniejszy o 50% w skali roku zużycie kartonów, w których transportowany jest towar od dostawców i z magazynu, dzięki ich wielokrotnemu wykorzystywaniu.
  • Autor: oprac. JS
  • Data: 22-04-2022, 13:38
Empik stawia na ekologiczne dostawy w e-commerce
Empik rezygnuje z pakowania zamówień internetowych w opcji bezpłatnej dostawy do salonów. / fot. materiały prasowe

– Odbiór zamówień w salonach stacjonarnych to najpopularniejszy sposób dostawy wśród klientów platformy Empik.com, a teraz także najbardziej ekologiczny. Od kilku miesięcy mogą oni odbierać większość produktów zamówionych online bez żadnych opakowań i wypełniaczy. Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszamy zużycie kartonów nawet o 610 ton rocznie – wskazuje Mateusz Rokita, dyrektor ds. Logistyki B2C w Empiku.

Już niespełna 250 zamówień w opcji dostawy do salonów wystarczy, aby uratować 1 drzewo. Rocznie oznacza to ok. 40 000 drzew – to cztery razy więcej niż rośnie w Łazienkach Królewskich w Warszawie.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Zakupy w Empiku bez opakowań

Ponad 75% produktów z oferty własnej Empiku jest objętych ekodostawą, czyli trafia z magazynu centralnego do salonów stacjonarnych bez opakowań. Obecnie dotyczy to zamówień online zawierających jednocześnie do czterech sztuk produktów z kategorii: Książka, Muzyka, Film i Zabawki, a także części artykułów z kategorii Sport, Motoryzacja i AGD. Empik zapowiada wprowadzenie tego rozwiązania również dla wybranych artykułów papierniczych i produktów z sekcji Zdrowie i Uroda jeszcze w tym roku.

Zamówienia bez opakowań są odpowiednio zabezpieczone w trakcie transportu z magazynu. Przewożone są w zbiorczych, usztywnionych pudełkach, które chronią je przed uszkodzeniem. Z tej metody dostawy wyłączone są jednak między innymi produkty o wysokiej wartości, tzw. drobnogabarytowe oraz podatne na uszkodzenia mechaniczne (np. szklane flakony perfum, płyty winylowe czy figurki). Usługa ta nie obejmuje również zamówień od firm sprzedających swoje produkty w ramach Empik Marketplace (EmpikPlace).

– Pierwsi klienci otrzymują już swoje paczki z nowym, papierowym wypełnieniem. Testujemy również papierowe taśmy. Docelowo, w ciągu kilku miesięcy całkowicie zaprzestaniemy wykorzystywania plastikowych folii do pakowania produktów zamówionych na Empik.com. Uruchomiliśmy także pilotażowy program odzysku kartonów, w których transportowane są produkty od dostawców oraz z magazynu do salonów stacjonarnych. Pozwoli to zmniejszyć ich zużycie o 50% rok do roku. Na naszej liście priorytetów znajduje się również ekologiczny zielony transport, który pomoże nam redukować ślad węglowy generowany w ramach procesów logistycznych – podkreśla Mateusz Rokita.

Nowy konsument na rynku spożywczym

KATOWICE MCK
25-27 KWIETNIA 2022
WWW.EECPOLAND.EU

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
Bądź na bieżąco!Subskrybuj nasz newsletter
Obserwuj nas

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!