Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Empik zadowolony z III kwartału, choć zanotuje stratę netto

Skonsolidowane przychody NFI Empik Media & Fashion w III kwartale 2010 roku, w porównywalnej liczbie sklepów, wzrosły dzięki wysokim dynamikom w Rosji i Niemczech oraz poprawie sprzedaży w Polsce. Grupa odnotowała także wzrost EBITDA, ale wynik netto był ujemny z powodu wyższej amortyzacji, kosztów finansowych oraz negatywnego wpływu różnic kursowych po osłabieniu rubla wobec euro - poinformował w wywiadzie Jacek Bagiński, dyrektor finansowy spółki.


Autor: PAP
Data: 26-10-2010, 18:11

"Jeżeli chodzi o sprzedaż w III kwartale, to jestem ostrożnym optymistą. Sprzedaż na porównywalnej grupie sklepów (LTL) była powyżej zera, co jest ewidentną poprawą wobec drugiego kwartału, gdzie zanotowaliśmy 1,7 proc. spadek. Mamy silnie dodatnie dynamiki w Rosji i Niemczech oraz poprawę wyników w Polsce, co powoduje, że dla całej grupy dynamika LTL w ujęciu rok do roku będzie dodatnia" - powiedział Bagiński.

"W całym 2010 roku oczekujemy dodatniej dynamiki na poziomie LTL w grupie. W Polsce zauważamy powolną poprawę na poziomie LTL, wyraźna poprawa jest natomiast widoczna na rynku rosyjskim i niemieckim, co naszym zdaniem utrzyma się w dłuższym horyzoncie czasowym" - dodał.

W II kwartale tego roku grupa Empik miała 645,3 mln zł przychodów, co dawało wzrost o 3,3 proc. rdr. W porównywalnej liczbie sklepów przychody zmniejszyły się jednak rok do roku o 1,7 proc. eliminując efekt różnic kursowych.

Wzrost sprzedaży w III kwartale jest jednym z motorów poprawy EBITDA NFI Empik Media&Fashion.

"W III kwartale 2010 roku grupa zanotuje wzrost na poziomie EBITDA w ujęciu rok do roku, głównie za sprawą dwóch elementów: wzrostu sprzedaży oraz poprawy rentowności na poziomie marży brutto" - powiedział Bagiński.

"Pomimo wzrostu EBITDA grupa zanotuje stratę netto na poziomie porównywalnym do ubiegłorocznego. Jest to spowodowane przede wszystkim: wyższą amortyzacją, gdyż od października 2009 roku do września 2010 roku miało miejsce ok. 90 otwarć, wzrostem kosztów finansowych w związku z większym długiem oraz negatywnym wpływem różnic kursowych, głównie z powodu osłabienia rubla względem euro" - dodał.

W III kwartale 2009 roku po korekcie o działalność zaniechaną, czyli Smyk GmbH oraz Maratex Kazachstan, grupa miała około 12 mln zł straty netto. EBITDA z działalności podstawowej wyniosła 19 mln zł, a przychody 590,1 mln zł.

Na koniec drugiego kwartału 2010 sieć sprzedaży NFI Empik M&F liczyła 676 sklepów w Polsce, na Ukrainie, w Rosji, Niemczech, Turcji i Rumunii. Działalność grupy skupia się na dystrybucji detalicznej i hurtowej produktów w kategoriach: media i rozrywka, produkty dla dzieci oraz odzież i kosmetyki.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Jacek Bagiński RSS ALERT    /    EMPiK RSS ALERT    /    sieci handlowe RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.105.97
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!