Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Empik zintegrował kanały sprzedaży

Empik od kilku lat realizuje plany rozwoju sprzedaży wielokanałowej, stale rozbudowując sieć salonów stacjonarnych i dbając o rozwój platformy empik.com oraz kładąc również szczególny nacisk na jakościową obsługę wszystkich kanałów. Efektem kompleksowych działań jest sukcesywny wzrost udziału sprzedaży e-commerce i digital w przychodach całej Grupy Empik, popularność usługi ekspresowej rezerwacji online i odbioru produktów w salonie (tzw. click&collect) czy ciągle powiększana baza klientów w ramach programów Empik Premium i Empik Premium Free.

Empik zintegrował kanały sprzedaży
fot. materiały prasowe

Autor: portalspozywczy.pl/informacja prasowa
Data: 23-02-2021, 10:02

Jedną z kluczowych zmian, którą wciela sieć sklepów Empik, jest ewolucja strategii logistycznej wywołanej przez dynamiczny rozwój e-commerce, przy zachowaniu ciągłości pracy sklepów stacjonarnych. Początkowo magazyn sklepu internetowego w systemie WMS był traktowany jak „odrębny sklep”, do którego kierowano zamówienia.

Empik od lat wdraża strategię logistyczną omnichannel.

- Strategia Empik zakłada przenikanie się kanałów online i offline w sposób zapewniający szybkość, wygodę i wysoki komfort dla klienta. Jednym z kluczowych elementów pozwalających na realizację tej strategii jest zbudowanie odpowiednich kanałów logistycznych. Klasycznym przykładem jest możliwość zamówienia w sklepie stacjonarnym towaru dostępnego na platformie, czy też zamówienia produktu na Empik.com z opcją bezpłatnego odbioru w wybranym salonie – mówi Grzegorz Barcikowski, Dyrektor Działu Logistyki Centralnej.

Wdrożenie efektywnych i dynamicznych procesów logistycznych nie jest jednak możliwe bez informatyzacji oraz integracji różnych rozwiązań: systemu zarządzania magazynem, systemów sprzedażowych oraz automatyki magazynowej. Firma zdecydowała się na wymianę istniejącego systemu WMS na system PSIwms oraz współpracę z PSI Polska we wdrożeniu systemu zarządzania magazynem, który połączy procesy obsługujące różne kanały sprzedaży.

Zadanie postawione przed PSI Polska polegało na wdrożeniu rozwiązania, które obsłuży logistykę magazynową zarówno dla kanału e-commerce, jak i retail. Musiało ono wspierać integrację zaawansowanej automatyki magazynowej. W celu zapewnienia ciągłości procesów biznesowych zdecydowano się na uruchomienie systemu w dwóch etapach odpowiadającym obu kanałom sprzedaży. Wdrożenie systemu PSIwms w zakresie obsługi prawie 300 salonów sieci Empik zostało zakończone w 2019 r. Aby nie zaburzyć pracy całej sieci sklepów, ta część procesu była podzielona na etapy odpowiadające grupom towarowym. Dzięki temu zabiegowi obniżono ryzyko zaburzenia ciągłości dostaw w sieci dystrybucyjnej, zyskali na tym również pracownicy magazynu, którzy mogli stopniowo zapoznawać się z nowymi procesami i systemem. Kolejnym etapem działań było wdrożenie nowych procesów logistycznych w zakresie e-commerce.

Omnichannel w jednym magazynie

W celu usprawnienia pracy magazynierów zastosowano rozwiązania z zakresu automatyki magazynowej, w tym: sortery, magazyn typu shuttle, zintegrowane systemy przenośników oraz stanowisk „put to light”. Takie podejście umożliwiło skuteczniejsze wykorzystanie zasobów magazynowych, optymalizację zaopatrzenia i skrócenie procesu obsługi platformy sprzedażowej.

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    handel detaliczny RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT    /    EMPiK RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.108.188
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!