• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Emporium chce na giełdę. W planach dwa nowe koncepty - Papa Cafe i Wanilia Bar

Spółka Emporium, właściciel sieci restauracji Paparazzi, zakończyła subskrypcję prywatną, wchodzi na NewConnect i zapowiada kolejne emisje akcji oraz przejście na rynek główny GPW w perspektywie 2-3 lat. Wstępnie ustalona data debiutu na rynku NewConnect to 3 sierpnia. Jednak termin ostateczny zależy od decyzji GPW - powiedział w wywiadzie Robert Terepka, dyrektor finansowy w spółce.
  • Autor: PAP
  • Data: 30-07-2011, 10:15

"Kapitał pozyskany z emisji prywatnej przeprowadzonej w czerwcu przeznaczymy na otwarcie dwóch lokali pod nowymi markami - Papa Cafe i Wanilia Bar. Oba zostaną otwarte w ciągu 2-3 miesięcy, przy ul. Żurawiej w Warszawie. Planujemy kolejne emisje akcji na otwarcie następnych miejsc pod tymi markami. Do końca 2012 r. ma ich łącznie powstać sześć" - powiedział Terepka.

"Naszym głównym celem jest budowa spółki działającej w oparciu o kilka marek, skierowanych do różnych grup docelowych. Rozważamy również poszerzenie działalności o franszyzę w mniejszych miastach" - dodał.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Papa Cafe ma być siecią kawiarni w lokalizacjach indywidualnych z dużym natężeniem ruchu. Wanilia Bar ma być siecią barów skierowaną do szerokiego grona klientów. Niższe marże w porównaniu do barów klasy premium Paparazzi mają być zrekompensowane po stronie kosztowej. Od 2014 r. spółka planuje także ekspansję terytorialną marki Paparazzi.

"Obecnie skupiamy się na rozwoju Papa Cafe i Wanilia Bar, ale od ok. 2014 r. chcielibyśmy rozwijać także markę Paparazzi. W najbliższych planach są placówki w Trójmieście i Poznaniu" - powiedział dyrektor.

Emporium planuje przejście z NewConnect na rynek główny w perspektywie ok. 2-3 lat.

"Chcielibyśmy przejść na główny rynek za 2-3 lata licząc od końca 2011 roku. Uważam, że to realny plan" - powiedział Terepka.

"Nieoficjalna data naszego debiutu na NewConnect to 3 sierpnia" - poinformował.

Prognozy finansowe zakładają, że 2011 r. zakończy się obrotami na poziomie 10,7 mln zł i stratą wynoszącą 1,3 mln zł. Dodatni wynik netto ma się pojawić od roku 2012.

"Ujemny prognozowany wynik netto na koniec 2011 roku jest spowodowany kosztami, które ponosimy w związku z restrukturyzacją, ale w 2012 r. chcemy przekroczyć próg rentowności i planujemy już osiągnąć zysk netto na poziomie 0,2 mln zł przy przychodach 18,5 mln zł. W roku 2013 będziemy z kolei zbierać owoce otwarcia nowych lokalizacji i zakładamy, iż zysk netto wyniesie 1,4 mln zł, a przychody 22,7 mln zł." - powiedział Terepka.

W 2010 r. Emporium osiągnęła przychody ze sprzedaży na poziomie 9,9 mln zł i stratę netto na poziomie 0,48 mln zł.

Po przeprowadzeniu oferty prywatnej akcji serii C większościowym akcjonariuszem pozostaje Lagoon Leisure Investments, który posiada 59 proc. akcji. Dotychczasowe akcje serii A i B zostały objęte lock-upem na okres jednego roku.

Emporium powstała w 1997 r., a w 2011 r. została przekształcona w spółkę akcyjną. W skład grupy wchodzi Emporium oraz Sonland, będąca właścicielem lokalu istniejącego już w Warszawie. Spółka posiada sieć pięciu koktajl-barów klasy premium.

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!