Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu partner serwisu partner serwisu
Handel

Eurocash będzie musiał zainwestować w ceny nawet kosztem marż

Według analityków KBC Securities sieć hurtowni Eurocash będzie musiała zainwestować w konkurencyjne ceny nawet kosztem marż, jeżeli zamierza zwiększać udział w rynku hurtowym Warszawy i okolic.


Autor: portalspozywczy.pl
Data: 20-01-2010, 12:56

Działania Eurocash będą odpowiedzią na przedstawioną w połowie stycznia przez sieć Makro Cash & Carry nową politykę cenową (gwarancja najniższej ceny), która obejmuje kilkaset produktów. Jeśli klient znajdzie w innych hurtowniach produkt tańszy niż oferowany przez Makro, firma zwróci mu różnicę pomiędzy cenami. Ponadto Makro Cash & Carry wprowadził nowy system premii dla klientów.

Według Kamila Szlagi, analityka KBC Securities na polskim rynku hurtowym najważniejszą rolę odgrywa cena, a presja na ceny podczas spowolnienia gospodarczego jest większa.

- Co prawda Eurocash, który zarządza na polskim rynku 120 małymi hurtowniami zlokalizowanymi głównie w małych i średnich miastach nie jest bezpośrednim konkurentem Makro (30 wielkoformatowych marketów hurtowych w dużych miastach). Jednakże przejęcie spółki Batna, która zarządza trzema hurtowniami w okolicy Warszawy) świadczy o tym, że Eurocash zamierza zwiększyć swoją obecność w Warszawie i okolicach - wyjaśnia Kamil Szlaga.

Według analityka KBC Securities jeżeli Eurocash zamierza zwiększać udział w rynku hurtowym Warszawy i okolic będzie musiał zainwestować w konkurencyjne ceny nawet kosztem marż.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

KBC Securities RSS ALERT    /    Makro RSS ALERT    /    Eurocash RSS ALERT

KOMENTARZE (4)

  • sklepik 2010-01-20 13:14:58
    Watpliwe jest by EuroCash (EC) zainwestowal w obnizenie marz. Batna jest droga hurtownia ale dzieki temu moze zapewnic dobra logistyke z dostawami wyrabiaja sie na sklepy do godz 8 rano, wizyta przedstawiciela nawet codzinnie! Prosze mi podac jaka hurtownia nabialowa jest to w stanie zapewnic. Narazie EC nie ma \"pomyslu\" na Batne i przygadaja sie jej dzialanosci... Znajac EC to raczej nie opuszcza cen albo jedynie na wybrane produkty (TOP 100 lub 500?). Narazie EC podwyzsza cenniki i obcina terminy platnosci w przejetej firmie McLane tlumaczac to swoimi kosztami i zyskownoscia!!! Podobno konsolidacja wplywa na poprawienie sie warunkow dla Nas detalistow...
  • MCC 2010-01-21 16:12:37
    To zapraszam do makro :)
  • XYZ 2010-01-27 09:24:02
    EC ma pomysł na Batnę - będzie to baza pod nowe ABCaki
  • DOSTAWCA DO EUROCASH 2010-02-19 18:58:23
    Eurocash to FIRMA NIE PŁACĄCA W TERMINIE KŁAMIĄ ZE WYSŁALI PRZELEW A GO NIE MA WYSYLAJĄ FIKCYJNE POTWIERDZENIA PRZELEWÓW, KŁAMIE KSIĘGOWA JAK I DYREKTOR JUZ SPÓZNIAJĄ SIĘ 34 DNI 2 WIZYTY NA MIEJSCU Z PRAWNIKIEM WYNAJĘTA FIRMA WINDYKACYJNA MAM NADZIEJE ZE COŚ ZADZIAŁA KOSZMAR A NIE FIRMA TEN EUROCASH EUROCASH OSZUKUJĄ NIE PŁACĄ W TERMINIE EUROCASH KŁAMIĄ PRZEZ TELEFON I W 4 OCZY

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.237.97.64
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!