• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Eurocash obniża ceny w swoich warszawskich hurtowniach Batna

Od kilku tygodni Grupa Eurocash prowadzi kampanię promocyjną produktów sprzedawanych w niedawno przejętych hurtowniach Batna. Warszawskie hurtownie sieci chcą przyciągnąć klientów 4 proc. zniżką na 89 proc. towarów sprzedawanych w swoich halach.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 29-03-2010, 09:43

Jak pisaliśmy już kilka tygodni temu analitycy KBC Securities przewidywali, że sieć hurtowni Eurocash będzie musiała zainwestować w konkurencyjne ceny nawet kosztem marż, jeżeli zamierza zwiększać udział w rynku hurtowym Warszawy i okolic.

Działania Eurocash są miały być odpowiedzią na przedstawioną w połowie stycznia przez sieć Makro Cash & Carry nową politykę cenową (gwarancja najniższej ceny), która obejmuje kilkaset produktów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

Według Kamila Szlagi, analityka KBC Securities na polskim rynku hurtowym najważniejszą rolę odgrywa cena, a presja na ceny podczas spowolnienia gospodarczego jest większa.

- Co prawda Eurocash, który zarządza na polskim rynku 120 małymi hurtowniami zlokalizowanymi głównie w małych i średnich miastach nie jest bezpośrednim konkurentem Makro (30 wielkoformatowych marketów hurtowych w dużych miastach). Jednakże przejęcie spółki Batna, która zarządza trzema hurtowniami w okolicy Warszawy) świadczy o tym, że Eurocash zamierza zwiększyć swoją obecność w Warszawie i okolicach - wyjaśnia Kamil Szlaga.

Według analityka KBC Securities jeżeli Eurocash zamierza zwiększać udział w rynku hurtowym Warszawy i okolic będzie musiał zainwestować w konkurencyjne ceny nawet kosztem marż.

Eurocasch zakończył proces przejęcia firmy Batna zarządzającą trzema hurtowniami cash&carry w rejonie Warszawy (Bronisze, Okęcie i Ząbki) w grudniu 2009 r. Przychody Batny w 2008 r. przekroczyły 260 mln zł, a zysk netto - ponad 6 mln zł. W I poł. 2009 r. przychody Batny wyniosły 122 mln zł.

 

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Mirek 2010-03-29 11:33:40

    Obnizki w duzej mierze dotyczyly produktow w ktorych Batna nie byla mocnym graczem i brala towar z innych hurtowni (a wiec wszystko poza nabialem?). Co do cen nabialu to zmienily sie one wcale albo kosmetycznie. Jednak Makro chyba zaczelo bac sie konkurencji, bo z tego co mi wiadomo to spotykaja sie z niezaleznymi handlowcami i rozpoznaja rynek i oferuja towar z dostawa do sklepu i na przelew(!) Czas pokaze co z tego wyjdzie...

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!