• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Eurocash: są kategorie, gdzie producenci oczekują podwyżek cen

Grupa Eurocash liczy, że IV kwartał nie rozczaruje. Spółka miała udany październik zarówno w hurcie, jak i detalu. W listopadzie trendy są utrzymane - poinformował Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu.
  • Autor: PAP Biznes
  • Data: 10-11-2021, 15:16
Eurocash: są kategorie, gdzie producenci oczekują podwyżek cen
Jacek Owczarek, członek zarządu Eurocashu podsumowuje III kwartał

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

"Wydaje się, że najgorsze za nami. Patrząc na październik i początek listopada, czwarty kwartał nie powinien rozczarowywać. Kwartał zaczął się dla nas dobrze, październik był udany zarówno w hurcie, jak i detalu. W listopadzie nie widzę zmiany trendu. Trzeba pamiętać, że jesteśmy beneficjentem niskiej bazy z ubiegłego roku, gdyż w listopadzie ubiegłego roku obowiązywał już lockdown i sprzedaż zakupów impulsowych spadała na rzecz dyskontów" - powiedział PAP Biznes Jacek Owczarek.
 
"Czwarty kwartał powinien być co najmniej płaski rdr. W żadnym segmencie nie spodziewam się negatywnych niespodzianek" - dodał.
 
Jak zauważył, w bieżącym kwartale widać poprawę rynku.
 
"Z danych CMR wynika, że w sklepach o powierzchni do 500 m kw. sprzedaż wzrosła w październiku o 1,3 proc. Nasz wzrost jest silniejszy niż całego segmentu na rynku" - powiedział.

Kwartalne wyniki Eurocash

Poinformował, że w październiku grupa miała pozytywną sprzedaż LFL we wszystkich segmentach.
 
Po trzech kwartałach 2021 r. skonsolidowana sprzedaż grupy Eurocash sięgnęła 19,392 mld zł i była o 1,6 proc. wyższa rdr. EBITDA wyniosła 438,4 mln zł wobec 561,7 mln zł przed rokiem.
 
W samym trzecim kwartale sprzedaż grupy wzrosła o 0,7 proc. rdr do 7.029,6 mln zł. Zysk EBITDA wyniósł 235,8 mln zł wobec 225,1 mln zł zysku rok wcześniej.
 
"Trzeci kwartał był solidny we wszystkich segmentach. Poprawiliśmy wyniki, cash flow jest wyższy rdr" - powiedział członek zarządu Eurocashu.
 
Jak wskazał, najmniejsze sklepy na rynku ciągle miały się gorzej, co widać w wynikach Cash&Carry.
 
"Z danych Nielsena wynika, że sklepy o powierzchni poniżej 40 m kw. miały ujemną dynamikę sprzedaży na poziomie 6,4 proc., w sklepach 40-100 m kw. sprzedaż wzrosła o 3,1 proc., a w placówkach o powierzchni 100-300 m kw. wzrost wyniósł 2,4 proc. To pokazuje, że większe sklepy szybciej wróciły do formy. Potwierdzają to wzrosty naszego segmentu Eurocash Dystrybucja, która obsługuje właśnie większe placówki" - powiedział.
 
Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła w III kwartale 2021 r. minus 4,76 proc., a po trzech kwartałach 2021 r. spadek wyniósł 8,21 proc.
 
"W Cash&Carry sprzedaż LFL była jak dotąd ujemna, ale spadki się zmniejszają. Październik jest pierwszym miesiącem w tym roku z dodatnią dynamiką LFL, na poziomie 0,5 proc. Listopad też zaczął się dobrze, nie ma powodu do narzekań" - powiedział Owczarek.
 
EBITDA segmentu hurtowego wyniosła w III kwartale 2021 r. 189,6 mln zł wobec 184,9 mln zł przed rokiem. EBITDA za trzy kwartały 2021 r. wyniosła 477,8 mln zł.
 
Z kolei EBITDA w detalu wzrosła w trzecim kwartale do 84,6 mln zł z 76,4 mln zł rok wcześniej. Po trzech kwartałach segment miał 79,2 mln zł EBITDA.
 
"W Delikatesach Centrum poprawiliśmy mocno wynik rdr i kdk. W sklepach własnych mamy ciągle ujemną dynamikę LFL, ale spadek jest mniejszy niż w poprzednich okresach. W sklepach franczyzowych i partnerskich dynamika jest pozytywna, sprzedaż LFL w sklepach partnerskich wrosła dwucyfrowo ponad 10 proc. rdr w trzecim kwartale" - powiedział członek zarządu.
 
"Najważniejsza dla detalu jest poprawa marży brutto na sprzedaży. Trzeci kwartał jest optymistyczny pod tym względem, październik też był pozytywny" - dodał.

Dalsza część artykułu jest dostępna dla subskrybentów Strefy Premium PortaluSpożywczego.pl lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
Masz pytania? Napisz!
premium@portalspozywczy.pl
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum
  • Anita 2021-11-13 05:58:00

    Lepiej dajcie podwyżki pracownikom, a nie darmowe nadgodziny za minimalną krajową! Wstyd, żeby pracownicy sklepu przy Plater w Inowrocławiu skarżyli się klientom!

    Odpowiedz

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!