• partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
  • partner portalu
Partnerzy portalu

Eurocash w 2009 r. zwiększył przychody o 9,2 proc.

Niemal 6,7 mld zł przychodów zanotowała w ub. r. grupa Eurocash. To o 9,2 proc. więcej niż rok temu. O niemal 31 proc. wzrósł zysk netto.
  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 20-04-2010, 11:03
Eurocash w 2009 r. zwiększył przychody o 9,2 proc.

- Na początku ubiegłego roku spodziewaliśmy się, że 2009 to będzie trudny rok. Wraz z pogorszeniem się sytuacji rynkowej Eurocash przyjął defensywna strategię - pisze w liście do akcjonariuszy prezes grupy, Luis Amaral.

M.in. dzięki wprowadzaonemu programowi redukcji kosztów "Focus" grupie Eurocash udało się osiągnąć ponad 9-proc. wzrost przychodów.

Szukasz lokalu handlowego do wynajęcia? Zobacz oferty na PropertyStock.pl

- Równocześnie osiągnęliśmy znaczący wzrost EBITDA i zysku netto - odpowiednio o 23 proc. do poziomu 195 mln zł oraz o 30 proc. do poziomu 102 mln zł - podkreśla prezes.

Sieć hurtowni Cash&Carry zanotowała wzrost sprzedaży o 10 proc. osiągając poziom obrotów 2,6 mld zł, przy wzroście sprzedaży "like-for-like" (w stałej liczbie placówek) na poziomie 5,2 proc. Grupa otworzyła w tym czasie sześć kolejnych hurtowni oraz praktycznie zakończyła program modernizacji hal.

- Nasza sieć Cash&Carry (...) w ciągu całego roku powiększała swój udział w rynku. Pod koniec roku dokonaliśmy akwizycji spółki Batna, dzięki której weszliśmy na rynek warszawski, na którym do tej pory nie byliśmy obecni. Dzięki tej transakcji na koniec roku nasza sieć liczyła 120 hurtowni cash&carry - przypomina Luis Amaral.

Sprzedaż hurtowa do Delikatesów Centrum wzrosła w 2009 r. o 27 proc. przy wzroście sprzedaży "like-for-like" na poziomie 4 proc. oraz otwarciu 89 nowych sklepów.

Także KDWT miała udany rok - wynika z listu prezesa. Wobec spadającego rynku papierosów, KDWT zaprzestała sprzedaży do dużych sieci detalicznych. Spółka skoncentrowała się na dalszej poprawie obsługi niezależnych sklepów i na sprzedaży krzyżowej produktów impulsowych.

- Ta strategia miała negatywny wpływ na wysokość sprzedaży, ale bardzo korzystnie poprawiła poziom rentowności oraz przepływy pieniężne - wyjaśnia prezes Amaral.

więcej informacji:

Powiązane tematy:

Partnerzy serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
  • partner serwisu
subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

NEWSLETTER

Bądź na bieżąco!

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!