Eurocash: Wzrost sprzedaży wz. ze zwiększoną sprzedażą segmentu hurtu i konsolidacją przychodów sieci Mila
- Autor: PAP Biznes
- Data: 09-11-2018, 09:13

Zysk operacyjny grupy Eurocash sięgnął 51,5 mln zł wobec 59,7 mln zł zysku w konsensusie PAP. Rok wcześniej spółka miała 58,2 mln zł zysku EBIT.
EBITDA grupy wyniosła 105,1 mln zł wobec 112,3 mln zł oczekiwanych przez rynek i wobec 101,5 mln zł zysku rok wcześniej.
Marża EBITDA wyniosła w trzecim kwartale 1,68 proc., co oznacza spadek z 1,82 proc.
Znormalizowana EBITDA po trzech kwartałach wyniosła 265 mln zł i była porównywalna rok do roku.
Skonsolidowana sprzedaż grupy Eurocash w III kwartale 2018 r. wzrosła o 12,2 proc. rdr do 6,26 mld zł. Analitycy oczekiwali przychodów na poziomie 6,23 mld zł.
W trzech kwartałach 2018 r. narastająco skonsolidowana sprzedaż osiągnęła poziom 17 032 mln zł, w porównaniu do 15658 mln zł w tym samym okresie poprzedniego roku.
Wzrost sprzedaży związany był głównie ze zwiększoną sprzedażą segmentu hurtowego (+307 mln zł w 3 kwartale 2018 r/r oraz +778 mln zł w 3 kwartałach 2018 r. narastająco r/r) oraz konsolidacją przychodów ze sprzedaży przejętej sieci detalicznej Mila (+345 mln zł w 3 kwartale 2018 r/r oraz +466 mln zł w 3 kwartałach 2018 r. narastająco r/r).
Dynamika sprzedaży LFL dla stałej liczby hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry wyniosła w III kwartale 2018 r. +3,78 proc. oraz +2,76 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.
Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 3 kwartału 2018 r. wyniosła
180.
Detaliczna sprzedaż towarów realizowana przez segment detaliczny w 3 kwartale 2018 r.
wyniosła 1261 mln zł oraz 3032 mln zł w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.
Wzrost sprzedaży wynikał głównie z konsolidacji przejętej w maju 2018 roku sieci Mila, (przychody ze sprzedaży 345,4 mln zł w 3 kwartale 2018 r. i 465,8 mln zł w 3 pierwszych kwartałach 2018 r. narastająco).
Sprzedaż hurtowa realizowana przez Eurocash do sklepów franczyzowych „Delikatesy
Centrum” w ujęciu LFL wyniosła -0,3 proc. w trzecim kwartale 2018 r oraz +2,7 proc. w pierwszych trzech kwartałach 2018 r.
Sprzedaż detaliczna realizowana przez sklepy „Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL wyniosła
-2,0 proc. w trzecim kwartale 2018 r oraz +0,5 proc. w pierwszych 3 kwartałach 2018 r.
Sprzedaż towarów realizowana przez segment Projekty w 3 kwartale 2018 r. wyniosła 167,9
mln zł w porównaniu do 147,9 mln zł w 3 kwartale 2017 r. W pierwszych trzech kwartałach
2018 r. sprzedaż wyniosła 506,1 mln zł w porównaniu do 395,2 mln zł w pierwszych trzech
kwartałach 2017 r.
Wzrost sprzedaży segmentu Projekty związany był głównie z rozwojem dystrybucji produktów
świeżych do sklepów franczyzowych Delikatesy Centrum. Sprzedaż Projektu Świeże za 3
kwartały 2018 r. wyniosła 452,5 mln zł w porównaniu do 351,5 mln zł w porównywalnym
okresie 2017 roku.
Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wyniosła 12,55 proc. w III kwartale i wzrosła o 1,28 p.p. rdr. Narastająco rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o 0,58 p.p. rdr do 12,17 proc.
Po trzech kwartałach przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły minus 49,4 mln zł. Zadłużenie netto grupy na koniec września 2018 r. wynosiło 608,5 mln zł.

więcej informacji:
Powiązane tematy:
-
Eurocash proponuje, aby cały zysk netto za '21 trafił na kapitał zapasowy
-
Z Grupą Eurocash współpracuje 10 tys. przedsiębiorców
-
Dino, Biedronka, Eurocash. Które sieci najlepiej poradziły sobie w I kwartale
-
Delikatesy Centrum w nowym koncepcie ReFresh debiutują we Wrocławiu
-
Eurocash poprawia sprzedaż. Frisco, Duży Ben i Arhelan napędzają wzrost
-
Eurocash: Rok 2021 wymagający, ale klienci wrócili do lokalnych sklepów
-
Jaki był pierwszy kwartał 2022 roku w polskim handlu?
-
Roszady personalne, tarcza w walce z inflacją, bojkot konsumencki - czyli I kwartał w handlu
-
Sieć abc na kołach rekrutuje agentów. Ile mogą zarobić?
-
Abc na kołach wchodzi do nowego województwa i otwiera 20 mobilnych sklepów
- Transport zboża z Ukrainy. Trudne "wąskie gardła"
- Firmy spożywcze i handlowe w I półroczu: przejęcia, inflacja, wojna
komentarze (0)