Partnerzy portalu partner portalu partner portalu

Partnerzy serwisu

partner serwisu partner serwisu
Handel

Eurodeputowani chcą skończyć z geoblokowaniem w sprzedaży online

Strona 2 z 2


Autor: PAP
Data: 25-04-2017, 17:56

Zgodnie z nowymi przepisami, sprzedawcy nie będą mogli odmówić sprzedaży towaru klientom z zagranicy. Przedsiębiorca nie będzie mógł także zawyżać cen towarów w zależności od tego, na jaki rynek je sprzedaje. Oznacza to, że konsumenci zagraniczni będą płacić za produkt taką samą kwotę, jak klienci krajowi. Zabronione zostanie także automatyczne przekierowywanie klientów na inne strony sklepu, chyba że konsument wyrazi zgodę na skorzystanie z innego serwisu. Sklepy nie będą także mogły dyskryminować kart płatniczych wydanych w innym kraju UE.

Zdaniem europosłów nowe regulacje będą korzystne także dla przedsiębiorców. "Dotychczas wielu z nich tłumaczyło swoją niechęć do sprzedaży towaru za granicę tym, że nie znają przepisów handlowych obowiązujących w danym kraju. Zgodnie z nowymi przepisami sprzedawcy będą mogli sprzedawać swoje produkty w tzw. sposób pasywny, czyli zgodnie z zasadami obowiązującymi w ich kraju. Nikt ich też nie będzie zmuszał do tego, żeby dostarczali produkty do kraju, do którego normalnie nie wysyłają towaru. W takiej sytuacji ciężar zorganizowania dostawy nałożony zostanie na klienta. Chodzi po prostu o to, żeby sprzedawca nie mógł odmówić sprzedaży towaru" - mówi PAP Róża Thun.

Przedsiębiorcy, którzy nadal będą geoblokowali klientów, będą musieli liczyć się z konsekwencjami. To, jakie sankcje będą ich czekały, zostanie dopiero ustalone w trakcie negocjacji pomiędzy instytucjami UE. Trójstronne rozmowy pomiędzy PE, Komisją Europejską i Radą UE, gdzie zasiadają przedstawiciele krajów członkowskich, powinny rozpocząć się już w maju.

"Jeśli uda nam się wypracować kompromis, to jest szansa, że nowe przepisy zostaną przyjęte jeszcze przed wakacjami" - mówi Róża Thun.

Wynik wtorkowego głosowania IMCO został z aplauzem przyjęty przez organizacje konsumentów.

"Unijni konsumenci powinni mieć możliwość porównywania produktów i usług w całej Wspólnocie i wyboru tych, które im najlepiej odpowiadają, także cenowo. Jeśli handlowcy odmawiają sprzedaży towaru określonym klientom tylko dlatego, że mieszkają oni w innym kraju albo posługują się zagraniczną kartą płatniczą, to podważa to wszystkie zasady wspólnego rynku UE. Czas, żeby te praktyki odeszły do lamusa" - oceniła Monique Goyens z organizacji konsumentów BEUC.

Ze statystyk wynika, że dzisiaj 36 proc. handlowców w UE nie sprzedaje swoich towarów do innych krajów Unii. W Polsce nie robi tego 58 proc. sklepów internetowych, w Niemczech 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

e-handel RSS ALERT    /    geoblokowanie e-handlu RSS ALERT    /    e-commerce RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.94.21.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!