Partner portalu
partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Euromonitor: W FMCG kluczowe będzie dotarcie do konsumentów ze starszego pokolenia

W ciągu najbliższych 20 lat globalna populacja w wieku 65+ wzrośnie o 600 milionów, osiągając 1,3 miliarda. Stwarza to nowe możliwości, ale też wyzwania w sektorze handlu detalicznego, a także tworzy nowe trendy społeczne, gospodarcze i konsumpcyjne – wynika z raportu Euromonitora.

Euromonitor: W FMCG kluczowe będzie dotarcie do konsumentów ze starszego pokolenia
fot. Shutterstock
  • Źródło dlahandlu.pl

Autor: dlahandlu.pl
Data: 28-07-2020, 11:52

Zdaniem ekspertów Euromonitora, starzenie się społeczeństwa będzie jedna z sił kształtujących nasz świat, obok rozwoju technologicznego i zmian klimatu.

Przewiduje się, że w 2040 r. na całym świecie populacja osób w wieku 65+ osiągnie średni dochód brutto w wysokości 21 811 USD, co oznacza wzrost o 38% w stosunku do 2020 r., przy stałych cenach z 2019 r. Jednak wzrost ten będzie słabszy niż wzrost dochodów całej populacji na świecie, który według prognoz w tym samym okresie wyniesie 51%, co odzwierciedla fakt, że osoby starsze na ogół już nie pracują.

- Oczekuje się, że osoby starsze w regionie Azji i Pacyfiku do 2040 roku odnotują najszybszy wzrost dochodów ze wszystkich regionów, a ich średni dochód brutto wzrośnie o około 97%, ze względu na silną ekspansję gospodarczą regionu. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odnotują najsłabsze przyrosty dochodów w grupie wiekowej powyżej 65 lat, chociaż starsze populacje w tych rozwiniętych regionach już teraz cieszą się jednymi z najwyższych dochodów na świecie – czytamy w raporcie firmy Euromonitor.

Starzenie się społeczeństwa zmieni rynek pracy, konsumpcję i wzrost gospodarczy. Biorąc pod uwagę rosnące znaczenie starszych konsumentów, długoterminowy sukces osiągną strategie biznesowe, które dostosowują się do tej zmiany demograficznej i wprowadzają innowacje.

Autorzy raportu zwracają uwagę, że osoby starsze stanowią grupę najbardziej narażoną na COVID-19.

Czytaj więcej na dlahandlu.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

handel RSS ALERT    /    zakupy RSS ALERT    /    FMCG RSS ALERT    /    konsumenci RSS ALERT    /    seniorzy RSS ALERT    /    starsi konsumenci RSS ALERT    /    Euromonitor International RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.235.107.209
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!