Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu

Partner serwisu

partner serwisu
Handel

Europa Wschodnia to motor napędowy Grupy Metro

W pierwszym kwartale roku finansowego 2019/2020 sprzedaż porównywalna (LfL) Grupy Metro wzrosła o 1 proc. Za wynik odpowiada przede wszystkim Europa Wschodnia (z wyłączeniem Rosji) i Azja, a także stale wysoka sprzedaż dla klientów HoReCa i Trader.

Europa Wschodnia to motor napędowy Grupy Metro
Europa Wschodnia motorem napędowym Grupy Metro/ fot. shutterstock

Sprzedaż Grupy Metro w I kwartale wzrosła w sumie o 2,2 proc., do poziomu 7,5 mld euro.
EBITDA wyniosła 526 mln euro i była niższa rdr o 0,6 proc. Grupa odnotowała także 34 mln euro straty netto.

Sprzedaż w Europie Wschodniej (bez Rosji) wyniosła 1,97 mld euro, co oznacza wzrost o 0,8 proc. i wzrost sprzedaży LfL o 5 proc. Wzrost ten był napędzany przez większość krajów, głównie Turcję, Ukrainę, Rumunię i Polskę. W walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 5,1 proc.

W Niemczech Metro wykazało niewielki spadek sprzedaży LfL  (o 0,3 proc.). Całkowita sprzedaż spadła o 0,4 proc., do poziomu 1,3 mld euro.

W Europie Zachodniej (z wyłączeniem Niemiec) sprzedaż LfL wzrosła o 0,5 proc., sprzedaż raportowana wzrosła o 0,4 proc., osiągając pułap 2,9 mld euro.

W Rosji sprzedaż LfL spadła o 5,3 proc., jednak osiągnięto niewielką poprawę trendu w porównaniu do IV kwartału 2018/19. Sprzedaż w walucie lokalnej spadła o 4,9 proc. W sumie sprzeaż za I kwartał  wzrosła o 2,5 proc., wsparta pozytywnymi efektami walutowymi.

W Azji sprzedaż LfL wzrosła rdr o 3,2 proc. Wzrost był napędzany przez Indie i Pakistan. W walucie lokalnej sprzedaż wzrosła o 3,4 proc.

Koncentracja na głównych grupach klientów HoReCa (hotele, restauracje i firmy cateringowe) i Trader nadal się opłacała. Sprzedaż u LfL u klientów HoReCa wzrosła o 3,5 proc., a u klientów Trader (sklepy) - o 5,6 proc. Także działalność delivery rozwijała się pozytywnie. W pierwszym kwartale 2019/20 sprzedaż wzrosła o około 10 proc. do 1,2 mld euro. Udział sprzedaży kanału delivery wynosi obecnie 16 proc.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Grupa Metro RSS ALERT    /    Makro Cash and Carry RSS ALERT

KOMENTARZE (0)

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.97.214
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!